استقبال سازمان ملل از عملیات تبادل اسرا بین طرف های درگیری لیبی

سیاسی/ بین الملل 5fe6ed4a69119_5fe6ed4a6911d هیأت سازمان ملل برای حمایت از لیبی، از موفقیت بزرگی که در روند تبادل زندانیان بین دولت وفاق ملی و نیروهای موسوم به ارتش "ملی" لیبی به فرماندهی خلیفه حفتر با نظارت کمیته نظامی مشترک (۵+۵) محقق شد، استقبال کرد.

هیأت سازمان ملل برای حمایت از لیبی با انتشار بیانیه‌ای در صفحه رسمی خود در فیسبوک اعلام کرد، روند تبادل زندانیان با تلاش‌های بزرگان قبایل و حکماء انجام شد.

هیأت سازمان ملل برای حمایت از لیبی، دولت وفاق ملی و نیروهای موسوم به ارتش "ملی" لیبی به فرماندهی خلیفه حفتر را به تسریع در روند اجرای تمامی بندهای توافق آتش بس امضا شده در ۲۳ اکتبر گذشته در ژنو به ویژه تکمیل فرآیند تبادل تمامی بازداشت شدگان ترغیب کرد.

پیشتر منابع آگاه به رسانه‌های لیبیایی گزارش دادند که اولین عملیات تبادل زندانیان بین نیروهای دولت طرابلس و ارتش "ملی" لیبی؛ دو طرف درگیر در این کشور انجام شده است.

وب سایت "لیبی الاحرار" گزارش داد که تبادل زندانیان اواخر روز جمعه و تحت نظارت تعدادی از فرماندهان میدانی و بزرگان قبایل زاویه، صبراته و زینتان در منطقه شوفر انجام شد.

منابع اظهار داشتند که تعداد زندانیان آزاد شده "ارتش ملی لیبی" ۳۳ نفر و تعداد اسرای دولت وفاق ملی ۱۵ زندانی بود که بیشتر آنها از شهرهای زاویه ، صبراته ، طرابلس ، صرمان و تاجورا هستند.

لیبی از زمان برکناری معمر قذافی، دیکتاتور مخلوع شاهد دودستگی و جنگ و ناآرامی است و دو دولت یکی در غرب (دولت وفاق ملی به ریاست فائز السراج) و دیگری در شرق (به ریاست خلیفه حفتر) بر این کشور سلطه دارند که هر یک تلاش دارد با شکست دیگری، کنترل کل کشور را در دست بگیرد. دولت اول از سوی سازمان ملل به رسمیت شناخته شده و دولت شرق لیبی هم از سوی برخی کشورها از جمله روسیه حمایت می‌شود.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

تشکیل دولت لبنان احتمالا تا بعد از روی کار آمدن بایدن به تأخیر بیفتد

ش دسامبر 26 , 2020
سیاسی/ بین الملل روزنامه الشرق الاوسط به نقل از منابع لبنانی اعلام کرد، احتمالا تشکیل دولت لبنان تا بعد از روی کارآمدن دولت جدید در آمریکا به تأخیر بیفتد. به نظر می‌رسد در نشست اخیر میشل عون، رئیس‌جمهور لبنان و سعد حریری، نخست‌وزیر مکلف تصمیمی درباره به تأخیر افتادن تشکیل […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000