تشکیل دولت لبنان احتمالا تا بعد از روی کار آمدن بایدن به تأخیر بیفتد

سیاسی/ بین الملل 5fe6e6f5c15ef_5fe6e6f5c15f3 روزنامه الشرق الاوسط به نقل از منابع لبنانی اعلام کرد، احتمالا تشکیل دولت لبنان تا بعد از روی کارآمدن دولت جدید در آمریکا به تأخیر بیفتد.

به نظر می‌رسد در نشست اخیر میشل عون، رئیس‌جمهور لبنان و سعد حریری، نخست‌وزیر مکلف تصمیمی درباره به تأخیر افتادن تشکیل دولت به بعد از تعطیلی اعیاد سال نو گرفته شده است. به تأخیر افتادن دولت ممکن است طول بکشد و اگر عون برخورد مثبتی با کابینه پیشنهادی حریری نداشته باشد، احتمالا تا بعد از روی کارآمدن جو بایدن، رئیس‌جمهور منتخب آمریکا در ۲۰ ژانویه طول بکشد.

این منبع اعلام کرد، حریری در دیدار اخیر، عون را سرزنش کرد که درخواست وی را برای نشان دادن وجود فضای مثبت در پایان دور سیزدهم مذاکراتشان نادیده گرفته است. عون هیچ واکنشی به اظهارات حریری نشان نداد.

این منابع اعلام کردند، حریری از این مسئله تعجب می‌کند که عون شخصا و گاهی از طریق تیم سیاسی‌اش در کاخ بعبدا بر تکیه به وحدت معیارها و اجرای اصل چرخش در توزیع پست‌ها در میان طوایف لبنانی تأکید دارد اما خودش آن را نقض می‌کند. پیشنهاد اخیر عون به حریری درباره تشکیل دولت بدون ذکر اسامی وزرای پیشنهادی منعکس کننده این نقیضه است.

منابع اعلام کردند، عون با اعطای وزارت دارایی به یک فرد از طایفه شیعه یا پست‌های دیگر به شیعیان مخالف نیست و بر منحصر کردن چرخش پست‌ها به طایفه مسیحی و سنی هم پافشاری می‌کند. این مسئله نشان می‌دهد که وی نمی‌خواهد وارد درگیری سیاسی با شیعیان شود؛ درگیری که هم‌پیمانش حزب‌الله و نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان را در تنگنا قرار بدهد.

به نوشته این روزنامه پیشنهاد عون به حریری این بود که پست‌های وزارتی براساس عضویت‌های سیاسی وزرا توزیع شود اما حریری با این مسئله مخالفت کرد چراکه معتقد است عون می‌خواهد طرح فرانسه را ناکام بگذارد که بر تشکیل دولتی شامل افراد متخصص غیرحزبی تأکید دارد.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

تیراندازی در پایتخت آلمان/ 4 نفر زخمی شدند

ش دسامبر 26 , 2020
سیاسی/ بین الملل مقام‌های پلیس و اداره آتش‌نشانی آلمان خبر دادند که بر اثر تیراندازی در برلین پایتخت این کشور، چهار نفر زخمی شدند و حال سه تن وخیم است. مقام‌های آلمانی از زخمی شدن چهار نفر بر اثر تیراندازی در پایتخت این کشور خبر دادند. خبرگزاری رویترز صبح امروز […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000