تجاوزارت اسرائیل با چراغ سبز آمریکا صورت می گیرد/ بی جواب نمی گذاریم

سیاسی/ بین الملل 5fe6df543ec9b_5fe6df543ec9d دولت سوریه در پیام هایی به دبیرکل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت تاکید کرد که حملات رژیم صهیونیستی به سوریه با چراغ سبز و حمایت آمریکا انجام می‌شود و این حملات بدون عواقب نخواهد ماند.

وزارت خارجه سوریه در پیامی به دبیرکل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت اعلام کرد، آنچه که بامداد جمعه رخ داد، یک نقض آشکار قطعنامه ۳۵۰ شورای امنیت در سال ۱۹۷۴ درمورد توافق جداسازی نیروهای دو طرف بوده است چراکه اسرائیل موشک‌های متعددی را از فراز خاک لبنان (از شمال شهر طرابلس لبنان) به سمت حومه غربی استان حماة شلیک کرد.

وزارت خارجه سوریه تاکید کرد: این تعدی جدید اسرائیل، قبل از زمانی انجام شد که جهانیان میلاد مسیح علیه السلام را که نماد محبت و صلح است، جشن می‌گیرند. این حملات نشان داد که مسئولان اشغالگر، تروریسم دولتی خود را شدیدتر کرده‌اند و روند آن طی دوره اخیر به ویژه بعد از شکست تعدی‌هایشان و توطئه‌شان با هدف طولانی کردن بحران در سوریه از طریق حمایت از گروه‌های تروریستی مسلح شریک اسرائیل در تروریسم و سنگ اندازی در مسیر ارتش سوریه و همپیمانان برای شکست داعش و جبهه النصره و دیگر گروه‌های تروریستی با اسامی مختلف شدیدتر شده است.

در این نامه‌ها آمده است: جمهوری عربی سوریه بار دیگر تاکید می‌کند که اگر حمایت نامحدود و مداوم و چراغ سبز آمریکا و مصونیت از بازخواست اسرائیل نبود، ادامه روش خصمانه و خطرناک اسرائیل صورت نمی‌گرفت. همچنین چنین تعدی‌هایی امنیت و ثبات منطقه را تهدید کرده و ادامه آن مردود است و بدون عواقب نمی‌ماند.

وزارت خارجه سوریه در پایان از برخی از اعضای شورای امنیت خواست تا به سکوت خود زمانی که مساله مربوط به اسرائیل می‌شود، پایان دهند و به مسئولیت‌های خود در چارچوب منشور سازمان ملل و مهم‌ترین آن صیانت از صلح و امنیت بین المللی عمل کرده و تدابیر قاطعانه‌ و فوری را برای جلوگیری از تکرار چنین تعدی‌های تروریستی از جانب اسرائیل اتخاذ کنند و شورای امنیت، اسرائیل را به احترام به مصوبات مربوط به توافق جدایی میان نیروها و بازخواست آن به دلیل تروریسم و جنایت‌هایش در حق مردم سوریه ملزم سازد.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

حجم گاز انتقالی در کشور ۳ درصد افزایش یافت

ش دسامبر 26 , 2020
یک مقام مسئول گفت: برای نخستین‌بار با انتقال روزانه بیش از ۸۱۸ میلیون مترمکعب گاز، مقدار انتقال گاز شیرین ایران رکود زد که در مقایسه با رکورد ثبت انتقال گاز سال ۱۳۹۸، افزایش ۳ درصدی دارد. مهدی جمشیدی‌دانا در بازدید از تأسیسات تقویت فشار گاز و مرکز بهره‌برداری خطوط لوله […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000