حزب‌الله: احتمال جنگ با اسرائیل وجود دارد

سیاسی/ بین الملل 5fe5e223de608_5fe5e223de60e رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان وقوع جنگ با رژیم صهیونیستی را بعید ندانست و گفت: احتمال جنگ با اسرائیل از روی مسئولیت پذیری و نه ایجاد رعب و وحشت در دل مردم است.

طبق گزارش المنار سیدهاشم صفی الدین اعلام کرد که معادله موجود با دشمن پاسخ متقابل است و یکی از نتایج آن ایستادن دشمن صهیونیست روی یک پا و نیم است.

رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان تاکید کرد که اگر بتوان دشمن صهیونیست را در حالتی از ترس و وحشت نگه داست، حداقل از شر جنایات فجیعش در امان می مانیم.

صفی الدین احتمال جنگ با اسرائیل را به خاطر مسئولیت پذیری و نه از روی ایجاد رعب و وحشت در دل مردم دانست و گفت: دشمن امروز به دنبال گزینه‌های دیگری برای برخورد با مقاومت و راه دیگری برای مقابله با آن است که این نشان دهنده شکست دشمن است. اگر دشمن موفق شده بود که حزب الله را از لحاظ سیاسی در داخل کشور محاصره کند ، آیا او به همه این تضادها نیاز داشت؟

‏وی همچنین در پاسخ به شایعات مطرح شده درباره مذاکرات ترسیم مرزهای دریایی لبنان با رژیم صهیونیستی در راستای عادی‌سازی با رژیم صهیونیستی گفت که چنین ادعاهایی نادرست و بی پایه و اساس است.

صفی الدین تصریح کرد، هر آنچه درباره مذاکرات و ترسیم مرزهای دریایی گفته می‌شود، برای هدف قرار دادن حزب الله است و واقعیت ندارد.

وی درباره تشکیل دولت جدید لبنان نیز گفت: در پرونده دولت، حزب الله خواهان تشکیل هر چه زودتر آن است. ما تاکید کردیم که لبنان به یک دولت موثر نیاز دارد زیرا زمان به نفع لبنانی ها نیست.

رئیس شورای اجرایی حزب الله ادامه داد: لبنان کودتاها و راه‌حل‌های تحمیلی و دیکته شده را بر نمی تابد. ما فقط زبان تفاهم و همکاری را می فهمیم و این یک حقیقت تاریخی است. جنگ اقتصادی از خارج وجود دارد اما تا زمانی که لبنانی ها اجازه ندهند، تاثیری روی آنها نخواهد گذاشت.

هاشم صفی الدین افزود: ما بخشی از جامعه لبنان هستیم. گزینه ما مقاومت و دفاع از این کشور است و از آن در برابر نفوذ اسرائیلی دفاع خواهیم کرد.

شیح صفی الدین تاکید کرد که طرف آمریکایی ناامید شده است و به هدف خود نرسیده است. ما از ابتدا گفته بودیم که تحریم های آمریکایی باعث تضعیف حزب الله و مقاومت نخواهد شد. گزینه مقاومت برای لبنانی ها گزینه دنیا و آخرت است و به وجود، فرهنگ و اصول و ارزش های ما مرتبط است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به شخصیت شهید سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: حاج قاسم، فرمانده پیشرو، کارآمد و برنامه‌ریز در همه میادین بود.

رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان در بخش دیگری از اظهاراتش به شهادت سردار سلیمانی اشاره کرد و گفت: فقدان شهید سلیمانی اگرچه خسران بزرگی برای محور مقاومت است، اما مقاومت متوقف نخواهد شد.

وی گفت: سردار سلیمانی با کارهایی که از خود برجای گذاشته است و همه آنچه که ارائه کرده است، در جمع ما حضور دارد و اگر امروز از اقتدار و پیروزی برخوردار هستیم به این دلیل است که وی از این نظر نسبت به کشورهای منطقه برتری بزرگی داشت.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

به والله قسم ذره‌ای شک به تزریق واکسن ایرانی ندارم/ واکسن ما را می‌خریدند و به کشورهای دیگر می‌دادند

ج دسامبر 25 , 2020
مشاور عالی وزیر بهداشت ضمن اشاره به اینکه سلامت همیشه دو دشمن جهالت و تجارت را داشته است، گفت: عده‌ای در ذهن مردم جا انداخته‌اند که اگر واکسن خارجی بخریم، نجات پیدا می‌کنیم. دکتر محمداسماعیل اکبری در یک برنامه تلویزیونی گفت: واکسن‌سازی با تکنولوژی RNA اولین بار در جهان است […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000