نقش تغذیه مناسب سالمندان در مقاومت در برابر کرونا

5fe5cd1d8e3c1_5fe5cd1d8e3c3

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: تغذیه مناسب سالمندان می‌تواند بر افزایش مقاومت بدن آنان در برابر ویروس کووید -۱۹ مؤثر باشد.

دکتر سیما سادات لاری با بیان اینکه انجام مراقبت‌های تغذیه‌ای در سالمندان به‌ منظور افزایش مقاومت بدن در برابر ویروس کووید -۱۹ از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، اظهار کرد: به سالمندان توصیه می‌شود طی روز آب فراوان بنوشند، از منابع ویتامین C شامل انواع میوه‌ها و سبزی‌ها در رژیم غذایی خود استفاده و از مصرف سوسیس، کالباس و سایر فست فودها اجتناب کنند.

وی ادامه داد: به‌ دلیل کاهش جذب کلسیم و ویتامین D در بدن سالمندان توصیه‌ می‌شود روزانه حداقل دو لیوان شیر و یا معادل آن لبنیات مصرف کنند همچنین ضروری است که برای مصرف مکمل کلسیم و ویتامین D با پزشک خود مشورت کنند.

سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه همزمان با افزایش سن، جذب ویتامین B۶ و B۱۲ در بدن کاهش پیدا می‌کند، تاکید کرد: لازم است این کمبود از طریق مواد غذایی شامل گوشت، شیر، تخم مرغ، حبوبات و غلات سبوس‌دار جبران شود تا سیستم ایمنی بدن تقویت شود.

لاری در پایان توصیه کرد: سالمندان از نوشیدن چای یک ساعت قبل تا دو ساعت بعد از غذا به‌دلیل تاثیر آن در کاهش جذب آهن و از مصرف مواد قندی و شیرین، غذاهای چرب، سرخ‌ شده و پرنمک – که موجب تحریک سیستم ایمنی بدن می‌شود – به‌طور جد خودداری کنند.

badoorbin
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

بازخوانی پرونده شکست عملیات کربلای ۴ پس از ۳۴ سال

ج دسامبر 25 , 2020
سیاسی/ دفاعی یادداشتی از محمدصادق درویشی عملیات کربلای4 از پیچیده‌ترین عملیات‌های جنگ است که طرح مانور آن برای عبور از طول اروندرود و حضور و جنگیدن در زمین مسلح و مجهز ارتش عراق، بیش از چهار ماه و نیم طول کشید (از اردیبهشت تا شهریور 65) تا فرمانده سپاه، فرماندهان […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000