کرونا در هفته‌ای که گذشت؛ ایران دیگر قرمز نیست

5fe5cb225e95d_5fe5cb225e96c

خوشبختانه نمودارهای کروناویروس در کشور همچنان نزولی است.

پس از تعطیلی‌های دوهفته در بسیاری از شهرها میزان شیوع کروناویروس در ایران نسبت به ماه‌های پیش بسیار کاهش یافته است، اگرچه کرونا هنوز هم منجر به مرگ بیش از هزار نفر در هفته گذشته شده است.

علیرضا رئیسی، معاون وزارت بهداشت در این رابطه گفته بود: «موارد مثبت ابتلاء به بیماری کرونا در کشور بسیار کاهش یافته است، با اعمال محدودیت‌ها و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در هفته‌های گذشته، آمار بستری شدگان به شدت کاهش یافت به طوری که در تهران از هزار نفر بستری روزانه به زیر ۳۰۰ نفر در روز رسیده‌ایم.»

نه تنها تهران، بلکه آن طور که آمارهای روزانه وزارت بهداشت نشان می‌دهند روند پاندمی در کل کشور کاهشی است و تعداد قربانیان این بیماری هم کاهش پیدا کرده است.

تعداد قربانیان کرونا در هفته‌ای که گذشت؛ ۱۲۴۱ زندگی

در هفته گذشته پس از مدت‌ها آمار فوتی‌های کروناویروس به زیر ۲۰۰ نفر رسید و سیاه‌ترین روز هم روز ۳۰ آذر بود که متاسفانه در آن روز ۲۰۵ نفر در اثر ابتلا به بیماری فوت کردند. به طور میانگین بین تاریخ ۲۸ آذر تا ۴ دی، ۱۷۷ نفر هر روز در اثر ابتلا به کروناویروس جان خود را از دست دادند.

در مجموع هم تعداد فوت شدگان این بیماری در هفته گذشته ۱۲۴۱ نفر بود و نسبت به هفته قبلی ۳۵۸ نفر کاهش پیدا کرده بود. این کمترین آمار فوت‌شدگان کروناویروس در ایران از ابتدای پاییز تاکنون است. البته روند کاهشی این آمار در کشور از پنج هفته پیش زمانی که تعداد فوت شدگان نزدیک به ۳ برابر آمار کنونی بود، شروع شده بود.

تعداد کسانی که در خطر مرگ قرار گرفتند؛ ۴۴۶۵۲ زندگی

تعداد مبتلایان کروناویروس هم در این مدت کاهش چشمگیری داشت به طوری که این آمار که هفته گذشته حداقل ۷۴۵۳ نفر بود، در هفته ابتدایی پاییز به روزانه ۶۱۷۸ نفر هم رسید. به طور میانگین در این مدت هر روز ۶۳۷۸ نفر به کروناویروس مبتلا شدند و در بدترین روز هفته هم تعداد مبتلایان به ۷۱۲۱ نفر رسید.

در مجموع بین در سیزدهمین هفته از ابتدای پاییز، ۴۴۶۵۲ نفر در کشور به کروناویروس مبتلا شدند، عددی که نسبت به هفته پیش ۱۰۸۵۵ نفر کاهش پیدا کرده است. گفتی است در هفته دهم این عدد به نزدیک به ۱۰۰هزار نفر رسیده بود. البته مقایسه آمار مبتلایان با ابتدای مهرماه نشان می‌دهد که هنوز وضعیت به حالت قبلی برنگشته است.

یک دلیل این موضوع می‌تواند افزایش آزمایش‌های کرونا در این مدت باشد، براساس آخرین آمار وزارت بهداشت تاکنون در کشور ۷ میلیون و ۲۵۳ هزار و ۷۵۰ آزمایش تشخیص کرونا انجام شده است.

کاهش تعداد بستری‌ها

خوشبختانه تعداد بستری‌های بیماری هم در این مدت کاهش چشمگیری داشته است، عددی که کاهش آن به معنای کاهش تعداد فوتی‌های بیماری در روزهای آینده است. به طور میانگین در این مدت ۹۴۵ نفر از مبتلایان کرونایی بستری شدند.

در مجموع ۶۶۱۷ نفر مبتای کووید-۱۹ بستری شدند، ۱۸۳۵ نفر کمتر از تعداد بستری‌های کرونا در هفته قبلی.

این به معنای پایان کرونا نیست

یکی از دلایل کاهش آمار فوتی‌های کرونا در این مدت، کمتر شدن درصد قربانیان کرونا در این مدت است. در هفته چهارم ۶.۲۷ درصد تعداد مبتلایان کرونا فوت می‌کردند، این عدد هم اکنون نزدیک به ۳ درصد است عددی که به درصد واقعی قربانیان کرونا بسیار نزدیک‌تر است.

اگرچه روند نزولی این نمودارها پس از پایان زندگی ده‌ها هزار نفر خبر خوبی است، اما متاسفانه بازگشت به شرایط عادی می‌تواند هر هفته‌ای منجر به صعودی شدن نمودارهای کرونا شود. اتفاقی که در ایران در این پاندمی چندین بار با آن درگیر شد و با چندین موج بیماری روبرو شد.

رئیسی در این رابطه گفته بود: «با اینکه روند شیوع بیماری در کشور رو به کاهش است اما نباید با عادی انگاری موجب بروز مجدد پیک بیماری شویم، چرا که پیک گذشته کرونا فشار بسیار زیادی به کادر بهداشت و درمان وارد کرد.»

وضعیت شهرستان‌ها؛ ایران دیگر قرمز نیست

خوشبختانه با کاهش وضعیت کرونا وضعیت شهرستان‌ها هم بهتر شده است، در حالی که هفته پیش ۱۲ شهرستان در وضعیت قرمز و ۲۸۸ شهرستان دیگر در وضعیت زرد قرار داشتند، دیگر در این مدت تعداد شهرستان‌های قرمز به صفر رسید و ایران اکثرا نارنجی است. هرچند کارشناس‌ها هشدار داده‌اند این نقاط هر لحظه می‌توانند به نارنجی و قرمز تغییر رنگ بدهند.

badoorbin
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

نقش شبکه های اجتماعی و شخصیت های تاثیرگذار فضای مجازی در فقرزدایی چین

ج دسامبر 25 , 2020
شهرستان «جائوسو» واقع در منطقه خودمختار اویغور شین جیانگ چین بدنبال انتشار یک کلیپ در شبکه های اجتماعی چین شهرت پیدا کرده است. در این ویدئوی کوتاه، خانمی با شنل قرمز سوار بر اسب در دشت می تازد و همزمان از هموطنان خود در چین دعوت می کند که برای […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000