حاج محمد خراطی دار فانی را وداع گفت

5fe4a3d85ffe8_5fe4a3d85ffea ستاد حاج محمد خراطی از مشاهیر و مفاخر شهرستان ساوه دار فانی را وداع گفت.

حاج محمد خراطی متولد سال ۱۳۱۱ در شهر ساوه از دوران نوجوانی عاشق و دلباخته ائمه اطهار (ع) بوده و به دلیل ارادتی که به سرودن شعر در مقام اهل بیت(ع) و ابیات آئینی داشت از همان دوران به سرودن شعر روی آورد.

ویژگی منحصر به فرد این فرهیخته ساوجی این بود که او بدون اینکه مکتب یا مدرسه رفته باشد، شعر می‌سروده است، از این جهت او را شاعر امّی(مادرزادی) نامیده ‌اند.

استاد خراطی در مدت زمان عمر خویش نزدیک به ۱۰ هزار بیت شعر آئینی سروده و آثار ارزشمندی نظیر گلپونه‌های شعر و ادب در چندین مجلد از وی منتشر شده است. اشعار وی توسط بسیاری از مداحان اهل بیت(ع) در سطح کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کسب رتبه‌های برتر استاد خراطی در همایش‌های ادبی آئینی کشور و نیز انتخاب او به عنوان یکی از پیرغلامان امام حسین(ع) در سال ۱۳۸۸ در سطح کشور بخشی از افتخارات این فرهیخته ساوجی است.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

مجمع روحانیون هم پشت لاریجانی را خالی کرد

پ دسامبر 24 , 2020
سیاسی/ انتخابات ایده ائتلاف اصلاح طلبان با لاریجانی از مدت‌ها قبل مطرح شده و فراز و فرود‌های بسیاری داشته است. مخالفت‌ها با این ایده، اما در روز‌های اخیر شدت گرفته و گویا مجمع روحانیون نیز حاضر به حمایت از وی نیست. احتمال کاندیداتوری علی لاریجانی در انتخابات ۱۴۰۰ بعد از […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000