شکایت قطر از بحرین به سازمان ملل

سیاسی/ بین الملل 5fe482958dd38_5fe482958dd3b قطر امروز (پنجشنبه) اعلام کرد، جنگنده های بحرینی حریم هوایی این کشور را نقض کرده‌اند.

به گزارش خبر فوری، خبرگزاری قطر "قنا" با انتشار بیانیه‌ای گفت: کشور قطر، شورای امنیت و دبیر کل سازمان ملل را در مورد نقض‌های هوایی انجام شده توسط چهار فروند هواپیمای جنگی بحرین مطلع می‌کند.

این منبع توضیح داد: جنگنده ها روز چهارشنبه (۹ دسامبر ۲۰۲۰) وارد حریم هوایی قطر شده اند.

قطر گفت، علیا احمد بن سیف آل ثانی، نماینده دائم این کشور در سازمان ملل نامه‌ای به سفیر جری ماتجلا ، نماینده دائم آفریقای جنوبی و رئیس شورای امنیت و آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل ارسال کرده است که شامل یک اخطار رسمی از سوی دوحه مبنی بر نقض حریم هوایی این کشور توسط هواپیماهای نظامی بحرین می شود که بر فراز آب‌های سرزمینی قطر به پرواز درآمدند.

در این نامه، قطر محکومیت شدید این نقض‌ها به عنوان نقض حاکمیت، تمامیت ارضی و امنیت این کشور را اعلام کرده و آن را نقض آشکار تعهدات بحرین بر اساس قوانین بین المللی دانسته که باعث افزایش تنشی در منطقه می‌شود که بحرین از طریق مشارکت در محاصره ناعادلانه و اقدامات غیرقانونی علیه دولت قطر در آن نقش داشته است.

در این پیام اشاره شده است که این موارد نقض، اولین مورد توسط هواپیماهای نظامی بحرین در حریم هوایی کشور قطر نیست و تکرار این حوادث بیانگر بی‌توجهی به تعهدات بین المللی از جانب بحرین است که نمی‌توان در برابر آن سکوت کرد.

دوحه از بحرین خواست تا از این اقدامات تحریک آمیز و غیرمسئولانه خودداری کند و به منشور سازمان ملل، حقوق بین الملل، موافقتنامه های بین المللی و مفاد دیوان بین المللی دادگستری پایبند باشد.

پیشتر وزارت کشور قطر اعلام کرد، نیروی گارد ساحلی این کشور یک قایق ماهیگیری را که در حال ماهیگیری در آب‌های منطقه‌ای قطر بود توقیف کرد. اقدامی که وزیر کشور بحرین آن را "تدابیر شدید و خصمانه" از جانب دوحه خواند و محکوم کرد.

این در حالی است که صحبت‌هایی از پایان بحران کشورهای شورای همکاری خلیج فارس مطرح است و کویت می‌گوید مذاکرات شاهد پیشرفت قابل ملاحظه‌ای بین طرف‌های بحران در روزهای گذشته بوده است.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

آیا زنان باردار می‌توانند خون اهدا کنند؟

پ دسامبر 24 , 2020
درحالیکه زنان نیمی از جمعیت جامعه را زنان تشکیل می‌دهند، اما حدود پنج درصد از خون های اهدایی متعلق به بانوان است، اما آیا همه بانوان و بخصوص بانوان باردار می‌توانند خون اهدا کنند؟ تأمین خون با هدف جلوگیری از مرگ و میر مادران باردار از اصلی ترین وظایف سازمان […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000