باخت صداوسیما مقابل فردوسی پور / نماینده ها چرا با وجود رسانه های متعدد رسمی با بودجه های دولتی، سراغ شبکه های فیلتر شده می روند؟

سیاسی/ سیاست داخلی 5fe4393de9bb2_2020-12-24_10-16 نماینده سابق مجلس معتقد است: مهمترین پیام استقبال گسترده جوانان از گزارش اینستاگرامی فوتبال توسط آقای فردوسی پور و افزایش چند برابری فالوورهای AFC (کنفدراسیون فوتبال آسیا) باخت صداوسیما در برابر آقای فردوسی پور بود.

ناصر نصیری، نماینده دوره هفتم مجلس شورای اسلامی در یادداشتی نوشت: در پی آن برخی نمایندگان به اصطلاح انقلابی عصبانی شده و با فرافکنی و سرپوش گذاشتن بر ضعف و اشکال مدیریت صدا وسیما و بخصوص آقای فروغی رئیس شبکه ۳ سیما، مهندس آذری جهرمی وزیر ارتباطات را مقصر اعلام و تهدید به سوال یا استیضاح کردند.

نکته جالب این است که تهدید، از طریق توئیتر، تلگرام و اینستاگرام صورت گرفت. باید پرسید: آقای نماینده! آیا استفاده از فیلترشکن و توسل به شبکه های اجتماعی فیلتر شده بقول خودتان معاند و متعلق به دشمن برای انتقال پیامتان به مردم، با وجود صدا و سیما، سایت خانه ملت، کیهان و صدها سایت و نشریه داخلی، که با بودجه هنگفت دولتی از جیب مردم اداره میشوند، بیانگر کم اعتبار بودن این رسانه ها و تسلیم و عجز شما در مقابل این شبکه ها نیست؟

همچنانکه اگر مردم در انتخاب نماینده محدود نبودند امروز شما نماینده نبودید، در انتخاب رسانه هم حق دهید مردم، توییتر، تلگرام، واتساپ و اینستاگرام را به رسانه هایی که با پول همین ملت مدیریت میشوند اما از تامین مطالبات آنان عاجز بوده اند، ترجیح دهند. چنانچه خود چنین میکنید.

آقای نماینده! کدام شبکه داخلی جهت ارائه سرویس با کمبود پهنای باند مواجه بوده است؟ اگر اطلاعات کافی از این حوزه ندارید که حتما" ندارید مگر مجبور به اتهام زنی هستید؟
وزارت ارتباطات وظیفه تامین زیرساختها را بعهده دارد. اپراتوری که عرضه داشته باشد مشتری بیشتری جذب کند بهره بیشتری خواهد برد.

اما باید بدانید ارتباطات مهمترین زیرساخت توسعه است. و همه ابعاد زندگی بشر را تحت تاثیر خود قرار می‌ دهد بطوریکه ممانعت از توسعه ارتباطات مفهوم برگرداندن جامعه به جاهلیت را دارد.
مخالفتها با توسعه ارتباطات به بهانه های ناصحیح فرهنگی یا امنیتی که متاسفانه بسیار هم جدی است، باعث عقب ماندگی این کشور است. در حالیکه درآمد برخی شرکت‌های اینترنتی دنیا چندین برابر بودجه عمومی کشور ماست.

آقای نماینده! اگر بیست و چند کانال صدا و سیما با حدود سه هزار میلیارد تومان بودجه دولتی، چندین شبکه اجتماعی داخلی و صدها نشریه با اعتبارات کلان دولتی مجموعا" به اندازه یکی از شبکه های اینستاگرام، تلگرام و واتساپ مشتری ندارند تقصیر وزیر ارتباطات نیست. بلکه علت اصلی آن بی اعتمادی مردم به این رسانه ها و محتوای غیرمفید یا نامطلوب آنهاست.

هرچند مبارزه با فناوری بیانگر عقب ماندگی و کوته نظری است اما بی حاصل و عبث هم هست. دیگر تحمیل نظر به مردم، سانسور و ممانعت از انتقال اطلاعات آسان نیست. باید با مردم صادق بود اگر

در فضای شفاف مطالبات مردم تامین نشود، حتی سازمان با عظمتی مثل صدا و سیما اعتبارش نزد مردم زیر سوال می رود.

برادرم! ریا و نفاق بیداد میکند اما مردم هوشیارند.

احتمالا" میدانید فیلترینگ خارج از اختیارات وزیر است، ولی برخی با هیاهو و هجمه به وزیر، و مقصر نمایاندن ایشان، ضرورت فیلتر شدن شبکه های اجتماعی خارجی را مطرح می نمایند در حالیکه به انحاء مختلف مثل ارائه فیلترشکن از همین حوزه کسب درآمد میکنند.

جناب نماینده! اگر مفهوم پهنای باند را میدانید باند های فرکانسی در اختیار صدا وسیما که از 470MHZ تا 862MHZ و فقط 12.8 درصد آن مورد استفاده می باشد را بررسی کرده و در صورت توان به تکلیف نمایندگی خود عمل نمایید.

ایران عضو اتحادیه بین المللی مخابرات(ITU) است. براساس موافقتنامه ایکه سال ۲۰۰۷ در مقر اتحادیه در سوئیس به امضای آقای علی عسکری بعنوان نماینده صدا و سیما، نماینده سازمان تنظیم ایران و سایر اعضاء اتحادیه رسیده است و در سالهای ۲۰۱۲ و ۲۰۱۷ بر اجرای آن تاکید شده، باندهای فرکانس 694MHZ تا 864MHZ که به باندهای ۷۰۰ و ۸۰۰ مشهور است، باید به تلفن همراه اختصاص داده شود. اما علیرغم بی نیازی صدا و سیما در طول ۱۳ سال گذشته با عدم انجام این تعهد و بلااستفاده ماندن این پهنای باند هزاران میلیارد تومان خسارت به کشور وارد میشود.

به استحضارتان میرسانم شعاع پوشش باند فرکانسی ۷۰۰، سه برابر باند ۲۶۰۰ مورد استفاده فعلی است. در واقع هزینه پوشش موبایل کمتر از یک سوم میشود. سرعت، کیفیت و میزان پوشش در فرکانس پایین افزایش و افت و خطا کاهش می یابد. میتواند اشتغال را تا ۳ درصد و تولید ناخالص ملی را 0/6 تا 2/1 درصد افزایش دهد و با آزاد شدن BTS های زیادی در کشور همه روستاهای فاقد موبایل در شرایط تحریم دارای پوشش موبایل می گردد آنوقت شما با افتخار اعلام میکنید مشکل ارتباطی را حل کرده و شبکه شاد را به خانه های روستاهای محروم آورده اید. یا مشکل رومینگ و تداخل موبایل کشورهای همسایه با اینکار برطرف میگردد و شما با سرافرازی در مرزها حضور یافته و رفع مشکل را که مطالبه مرزنشینان است اعلام میفرمایید. مهندس جهرمی برای اجرای این تعهد که حق مردم است فداکارانه تلاش کرده اما هنوز نتیجه نگرفته است.

در بررسی بودجه سال گذشته پیشنهاد شد نصف در آمد حاصل از اجرای طرح در اختیار صدا و سیما و نصف دیگر برای زیرساختهای دولت الکترونیک صرف شود اما رای نیاورد. امسال نمایندگان انقلابی میتوانند از تداوم این ظلم بزرگ در حق مردم جلوگیری کرده و با تحقق آن خدمت بزرگی به مردم انجام دهند. بسم الله!

برادر گرامی!

حال بفرمایید آنکه مجری تلویزیونی را به جرم محبوبیت بالا اخراج کرده و با تحمیل هزینه به کشور مردم را از شبکه های ملی فراری داده و به سمت شبکه های بیگانه سوق می‌دهد باید پاسخگو باشد یا آنکه بنا وظیفه قانونی و در جهت تامین مطالبات مردم بستر ارتباطات را فراهم ساخته است؟

معلوم است مدیر کوچکی که بخاطر گم شدن زیر سایه مجری توانا و محبوب، او را اخراج میکند مورد تنبیه مردم واقع می شود.

بفرمایید از منطر شما آنکه با بلوکه کردن فرکانس که در واقع پایمال نمودن هزاران میلیارد سرمایه ملی و تحمیل خسارت به کشور است باید پاسخ دهد یا آنکه با فداکاری به دنبال احقاق حق مردم میباشد؟

هیچ بهره برداری مالک فرکانس نیست و متولی قانونی مدیریت فرکانس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی است. لذا با نقض آشکار قانون به مردم خسارت ظالمانه وارد میشود.
هرچند حمایت نماینده مجلس از مدیران متخلف صاحب قدرت در مقابل مردم و مدافعان حقوق آنها هم مفهوم مشخصی دارد

اما آگاه باشید تهدید به سوال در خصوص نقطه قوت ممتاز آقای آذری جهرمی خطایی است که چهره شما را بیشتر خراب میکند. بنابراین اگر مصر به طرح سوال هستید ایشان هم بی نقص نیستند توصیه میکنم حتما" با متخصصین ارتباطات مشورت کنید.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

صعود یکپارچه بورس ها در جهان

پ دسامبر 24 , 2020
همه شاخص های مهم بورسی جهان سبزپوش شدند. معامه گران در حال آماده کردن خود برای آمریکای پس از ترامپ هستند و اگرچه انتظار می رود در عرصه سیاست خارجی، جو بایدن همکاری ها با متحدان اروپایی و آسیایی این کشور را تقویت کند اما در عرصه سیاست داخلی احتمالا […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000