تهديد ترامپ عليه ايران/ پاسخ ظریف

سیاسی/ بین الملل 5fe3cbbf70d34_5fe3cbbf70d36 رئیس جمهور آمریکا با اتهام‎زنی بی‌پایه و اساس علیه ایران، این کشور را به دست داشتن در حمله راکتی اخیر به سفارت ایالات متحده در بغداد متهم کرد و گفت که اگر یک آمریکایی کشته شود، ایران را مسئول خواهد دانست.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در توئیتی ایران را به دست داشتن در حمله راکتی یکشنبه شب به سفارت ایالات متحده در بغدادمتهم کرد.

ترامپ در صفحه توئیتر خود مدعی شد که ایران در حمله راکتی به سفارت اخیر ایالات متحده آمریکا در بغداد دست داشت.

رئیس جمهور آمریکا افزود: اگر یک آمریکایی کشته شود، ایران را مسئول آن خواهم دانست.

ترامپ که کمتر از یک ماه به پایان دوران ریاست او مانده مدعی شد که ایران منبع موشک‌هایی است که سفارت آمریکا در بغداد را هدف قرار داد.

وی گفت: سفارت آمریکا در بغداد روز یکشنبه مورد اصابت چند راکت قرار گرفت. سه عدد از این راکت‌ها منفجر نشدند. حدس بزنید ازکجا آمده بودند: ایران. حالا هم حرف از تهدیدهای بیشتر علیه آمریکایی‌ها در عراق می‌شنویم.

ترامپ در ادامه ادعاهای بی پایه و اساس خود علیه ایران نوشت: یک توصیه بهداشتی دوستانه برای ایران دارم: اگر یک آمریکایی کشتهشود، من ایران را مسئول خواهم دانست. دوباره در موردش فکر کنید.

طبق بیانیه سفارت آمریکا، این حمله راکتی، تلفات جانی نداشت، اما خسارت اندکی به ساختمان این سفارتخانه وارد شد.

منابع خبری می گویند که یکشنبه شب سفارت آمریکا در منطقه «سبز» بغداد، هدف شلیک هشت حمله راکتی قرار گرفته است.

گروه‌های مقاومت عراق اعلام کردند که سفارت آمریکا را به دلیل قرار گرفتن بین مناطق مسکونی هدف قرار نداده‌اند.

پایگاه خبری آمریکایی «اکسیوس» گزارش داد که به دنبال این حمله راکتی، دولت آمریکا در حال بررسی تعطیلی سفارت خود در بغداداست.

محمدجواد ظریف، وزیرخارجه ایران در پاسخ به توییت‌های ترامپ و متهم کردن ایران به دخالت در شلیک راکت به سفارت آمریکا در عراق پاسخ گفت. او در توییتر نوشت: «قراردادن شهروندان خودتان در موقعیت خطر در خارج، توجهات را از شکست‌های فاجعه‌بار در داخل منحرف نخواهد کرد. ترامپ، به زبان خودت»

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

باخت صداوسیما مقابل فردوسی پور / نماینده ها چرا با وجود رسانه های متعدد رسمی با بودجه های دولتی، سراغ شبکه های فیلتر شده می روند؟

پ دسامبر 24 , 2020
سیاسی/ سیاست داخلی نماینده سابق مجلس معتقد است: مهمترین پیام استقبال گسترده جوانان از گزارش اینستاگرامی فوتبال توسط آقای فردوسی پور و افزایش چند برابری فالوورهای AFC (کنفدراسیون فوتبال آسیا) باخت صداوسیما در برابر آقای فردوسی پور بود. ناصر نصیری، نماینده دوره هفتم مجلس شورای اسلامی در یادداشتی نوشت: در […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000