تفاوت‌های گلودرد ناشی از کرونا با سایر گلودردها

5fe31c06efdb1_5fe31c06efdb5

برخی علایم گلودرد ناشی از ابتلا به کرونا با گلودردهای ناشی از بیماری‌های دیگر متفاوت است با توجه به این که فصل سرماست و سایر عفونت‌های ویروسی هم شایع هستند، گلودرد به یکی از مهم‌ترین نگرانی‌ها تبدیل شده‌است.

به گفته مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا (CDC)، مبتلایان علاوه بر تب، سرفه و خستگی، گلودرد را نیز تجربه می‌کنند. با این حال، این موضوع بدان معنا نیست که هر گلودردی نشانه عفونت کووید19 است. گلودرد می‌تواند بر اثر عفونت یا عوامل محیطی مانند هوای خشک ایجاد شود. گلودرد را می‌توان به سه قسمت تقسیم کرد و بر اساس بخشی از گلو که تحت تاثیر قرار گرفته، قابل تفکیک است. درحالی‌که فارنژیت ناحیه پشت دهان را تحت تأثیر قرار می‌دهد، التهاب لوزه تورم و قرمزی لوزه‌هاست.نوع سوم لارنژیت است، تورمی که در حنجره ایجاد می‌شود.

آیا گلودرد یکی از علایم رایج کووید-۱۹ است؟

گلودرد علاوه بر این که یکی از علایم رایج سرماخوردگی و آنفلوآنزاست، طبق گزارش CDC، از علایم شایع کووید 19 هم محسوب می‌شود. با این حال، این علامت کمتر از بقیه علایم شایع است و ممکن است در افراد مختلف متفاوت باشد. در حالی که ویروس کرونا نوعی بیماری تنفسی است، ویروس‌ها به راحتی وارد بینی و گلو می‌شوند و درد ایجاد می‌کنند.

نکاتی درباره گلودرد ناشی از کووید ۱۹

گلودرد در بیماران کووید ۱۹ وقتی ایجاد می‌شود که ویروس به غشا‌های مرتبط با بینی و گلو وارد و باعث تورم آن‌ها شود. به طور مشابه، در صورت سرماخوردگی شایع و بیماری‌های دیگر مانند آنفلوآنزا، گلودرد به همان روش تحریک می‌شود. در حالی که گلودرد در بیماری‌های دیگر در مراحل اولیه رخ می‌دهد، بیماران مبتلا به کووید ۱۹ همراه سایر علایم غالب مانند تب، سرفه خشک و خستگی، گلودرد خواهند داشت.

بنابراین، اگر فقط در ناحیه گلو احساس درد دارید و نشانه دیگری ندارید، احتمالاً یک گلودرد استرپتوکوکی یا وضعیتی است که به دلیل عفونت یا بیماری غیر از کووید ۱۹ ایجاد شده‌است.

درمان‌ها

در حالی که مبارزه با کووید ۱۹ ادامه دارد، گلودرد‌های دیگر با دارو‌های تجویزی و خانگی قابل درمان است. نوشیدن آب فراوان می‌تواند به بهبود سریع‌تر شما کمک کند. غرغره با محلول آب نمک نیز برای تسکین درد گلو موثر است.به علاوه، شما می‌توانید از یک دستگاه مرطوب‌کننده هوا برای افزودن رطوبت به فضای خانه استفاده کنید.

بیماری‌های دیگر که می‌توانند منجر به گلودرد شوند

علاوه بر کووید ۱۹، گلودرد در افراد مبتلا به سرماخوردگی آلرژی‌های فصلی، آنفلوآنزا و سایر بیماری‌های تنفسی هم رخ می‌دهد. این مشکل همچنین می‌تواند توسط عوامل محیطی مانند هوای خشک ایجاد شود.

badoorbin
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

قیمت تبلت های پرطرفدار بازار/ فروش تبلت 24 میلیونی در بازار

چ دسامبر 23 , 2020
چند ماهی از شروع سال تحصیلی می گذرد اما مشکلات دانش آموزان و دانشجویان در استفاده از کلاس های مجازی همچنان پابرجاست و سبب شده تا همچنان بازار تبلت ها و لپ تاپ های ارزان گرم باشد. بررسی ها نشان داد که خانواده ها برا یحل مشکلات آموزش آنلاین فرزندان […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000