افزایش ۱۸۲درصدی ورود پول به بورس

5fe2e0da8b77d_5fe2e0da8b77f آمارها نشان می‌دهد که جریان ورود پول به بورس در آذرماه تقویت شده. مطابق این داده‌ها ارزش کل معاملات بورس در این‌ماه با ۱۸۲درصد رشد به ۳۳۷هزار میلیارد تومان رسیده است.

با تغییر جهت بازارها در آذرماه جهت حرکت پول‌های داغ نیز از بازارهای طلا و ارز به سمت بورس تغییر کرد. این موضوع به افزایش حجم ورود نقدینگی به بازار سهام و کاهش حجم سرمایه‌گذاری در بازارهای طلا و ارز منجر شد.

تازه‌ترین آمارها نشان می‌دهد که جریان ورود پول تازه به بورس در آذرماه دست‌کم ۱۸۲درصد افزایش یافته و این خود عامل اصلی رشد شاخص‌های بورس در این‌ ماه بوده و در همین دوره بازده سرمایه‌گذاری در بازار طلا و ارز نزولی بوده است.

این اطلاعات نشان می‌دهد حجم معاملات بورس تهران در آذرماه امسال به یکباره ۲۱۸هزار میلیارد تومان افزایش یافته و از ۱۱۹هزار میلیارد تومان به ۳۳۷هزار و۲۶۰میلیارد تومان رسیده است. دراین مدت همچنین با ورود دوباره سهامداران به بازار تعداد معاملات انجام شده به‌طور محسوسی افزایش یافته و با ۲۲۰درصد افزایش به عدد شگفت انگیز ۴۵میلیون معامله در طول یک‌ماه رسیده است که رکورد تازه‌ای در معاملات بورس محسوب می‌شود. در آذرماه امسال ۳۱میلیون معامله بیشتر از ‌ماه قبل انجام شده که در تاریخ بورس بی‌سابقه است.
بازده بازارها
مقایسه بازده بازارها در آذرماه تأیید می‌کند که بخش عمده نقدینگی در این‌ ماه وارد بازار سهام شده؛ زیرا در این مدت بازده بازار سهام، تحت‌تأثیر ورود نقدینگی جدید با افزایش مواجه شده است.

این اطلاعات نشان می‌دهد در این مدت شاخص کل بورس تهران هم با ورود پول‌های تازه نزدیک به ۹۴هزار واحد رشد کرده و از یک‌ میلیون ‌و۳۴۵ هزار واحد به یک ‌میلیون ‌و۴۳۹ هزار واحد در پایان آذرماه رسیده؛ یعنی سهامداران توانسته‌اند در آذرماه به‌طور متوسط ۷درصد بازده در بورس را به دست بیاورند؛ درحالی‌که در این مدت عمده سرمایه‌گذارانی که طلا و ارز خریده‌اند با زیان مواجه شده‌اند.

قیمت هر سکه طلا در آذرماه با دست‌کم ۲.۵درصد نزول از ۱۲میلیون‌و۲۰۰هزا تومان به ۱۱میلیون‌و۹۰۰هزار تومان رسیده و قیمت هر دلار آمریکا هم بدون هیچ رشدی صرفا در کانال ۲۵هزار تومان در نوسان بود.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

از سوتی مهران رجبی تا شوخی با ترلان پروانه در برنامه زنده!

چ دسامبر 23 , 2020
صحبت عجیب مهران رجبی بازیگر تلویزیون در ویژه برنامه‌ یلدایی شبکه ورزش که باعث گلایه شدید شهروندان و اهالی شریف دربندسر شد، از موضوعاتی است که برنامه "بیخبر" امروز به آن پرداخته است. در برنامه "بی خبر" امروز سراغ انتقادات احسان علیخانی از روحانی، شوخی با ترلان پروانه و صحبت‌های […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000