واکنش به باطل شدن سهمیه ایران از واکسن کرونای سازمان جهانی بهداشت

5fe30e19f3bd3_5fe30e19f3bd5

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی ریاست جمهوری به خبر باطل شدن سهمیه ایران از واکسن کرونای سازمان جهانی بهداشت واکنش نشان داد.

مصطفی قانعی رئیس کمیته علمی ویروس کرونا و عضو کمیته ملی واکسن کرونا، با اشاره به مراحل ساخت واکسن کرونا در داخل کشور بیان کرد: خوشبختانه واکسن تولید داخل در مرحله‌ی شروع فاز یک انسانی است و این یکی از واکسن‌هایی است که مجوز تست بالینی دریافت کرده و امید است تا پایان این ماه دو یا سه شرکت واکسن ساز دیگر مجوز فاز یک انسانی را دریافت کنند.

وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود، در صورتی که واکسن کرونا فاز یک را بگذراند، برای فاز بعد اقدام می‌شود و به همین ترتیب در خرداد ماه بتوانیم تولید انبوه واکسن را داشته باشیم.

قانعی در واکنش به توییت اخیر علی مطهری مبنی بر اینکه به خاطر قرارگرفتن در لیست سیاه اف ای تی اف نتوانستیم پنجاه میلیون دلار مبلغ سهمیه ایران از واکسن کرونای سازمان جهانی بهداشت برای هشت میلیون ایرانی را منتقل کنیم و سهمیه ایران باطل شد، افزود: در تجربه‌ قبلی برای خرید واکسن آنفولانزا شاهد بودیم که وقتی واکسن را تا فرودگاه منتقل کردیم، آمریکا مانع انتقال آن به ایران شد، بنابراین این مسیری است که به هر حال دشمنان مزاحمت‌هایی را در هر مرحله برای ما ایجاد می‌کنند.

عضو کمیته ملی واکسن کرونا بیان کرد: در هر حال ایران برای حفظ جان مردم تلاش می‌کند تا جایی که حتی اگر بتواند جان یک نفر را فقط نجات دهد، کوتاهی نخواهد کرد.

قانعی در واکنش به اینکه اوایل شروع کرونا خبرهایی به گوش می‌رسید، مبنی بر اینکه در کشور شرایط کشت ویروسی برای ساخت واکسن را نداریم، اما بعد از مدت کوتاهی خبرهایی از ساخت واکسن کرونای داخلی در رسانه‌ها مطرح شد، بیان کرد: در مرحله‌ای که موضوع کشت ویروسی ذکر شد، به آزمایشگاه‌های خاصی نیاز بود و این در حد قبول سازمان غذا و دارو در شرایط اضطرار بود تا برای ساخت داروهای دیگر در آزمایشگاه‌هایی خارج از وزارت بهداشت اقدامات صورت گیرد.بنابراین برای ساخت واکسن کرونا باید از زیرساخت خارج از وزارت بهداشت استفاده می‌شد که وزارتخانه هم این موضوع را قبول کرد و کار به صورت جدی شروع شد.

badoorbin
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

احتمال انتقال کرونا از زنان باردار به نوزادان وجود ندارد

چ دسامبر 23 , 2020
نتایج یک بررسی نشان می دهد: احتمال انتقال کروناویروس از زنان باردار به نوزادان آنها وجود ندارد. بررسی ها حاکی از آن است که زنان باردار، کروناویروس را به نوزادان خود منتقل نمی کنند. همچنین به گفته محققان دانشکده پزشکی هاروارد، احتمال انتقال آنتی بادی کروناویروس به نوزادان کمتر از […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000