تهدید ضمنی انصارالله به حمله به بنادر عربستان

سیاسی/ بین الملل 5fe3000734028_5fe300073402a جنبش انصارالله یمن ائتلاف عربی تحت امر عربستان را به توقیف کشتی‌های حامل فرآورده‌های نفتی و ممانعت از رسیدن آنها به بندر الحدیده متهم کرد و به صورت ضمنی به هدف قرار دادن بنادر عربستان تهدید کرد.

هشام شرف عبدالله، وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن در صنعاء اعلام کرد، ائتلاف عربی کشتی‌های حامل فرآورده‌های نفتی را توقیف کرده و مانع از ورود آنها به بندر الحدیده جهت تخلیه بار آنها و پایان دادن به بحران فرآورده‌های نفتی شدید می‌شود.

وی ادامه داد: ادامه اقدامات ائتلاف متجاوز در إعمال سیاست مجازات دسته جمعی در حق مردم یمن و ممانعت از ورود کشتی‌های حامل فرآورده‌های نفتی به هیچ وجه در پیشبرد اقدامات سازش سیاسی مسالمت آمیز که فرستاده ویژه سازمان ملل در راستای آن تلاش می‌کند، نقش نخواهد داشت.

شرف عبدالله عنوان داشت: اینکه دو کشور عربستان و امارات به صورت مکرر می‌گویند که از اقدامات انسانی امدادرسانی در یمن حمایت می‌کنند، با این حقیقت تناقض دارد که آنها سیاست گرسنه نگه داشتن را إعمال کرده و مانع از ورود کشتی‌های حامل فرآورده‌های نفتی به یمن می‌شوند.

وی افزود: اینکه هرازگاهی به تعداد کمی از کشتی‌های حامل انواع محدودی از کالاها اجازه ورود به بندر الحدیده داده می‌شود، صرفاً با قصد سرپوش گذاشتن بر حقیقت در مقابل دیدگان جامعه بین الملل است؛ در حالی که تجاوز نظامی و محاصره فراگیر ادامه دارد.

شرف عبدالله به ائتلاف نسبت به ادامه سیاست گرسنه نگه داشتن هشدار داد و به صورت ضمنی به حملات تلافی جویانه به بنادر کشورهای عضو ائتلاف اشاره کرد. وی گفت: صنعاء آنطور که برخی گمان می‌کنند، بی تفاوت نخواهد ماند و اگر بنادر یمن محاصره‌اش ادامه یابد، بنادر دشمنان یمن نیز در امان نخواهد بود.

وزیر خارجه در دولت نجات یمن از مارتین گریفیث، فرستاده سازمان ملل به یمن و تعدادی از سفیران کشورهای حامی روند صلح در این کشور خواست تا دست به تلاش‌های بیشتری برای آزاد کردن هرچه سریع‌تر کشتی‌های حامل فرآورده‌های نفتی و اجازه به ورود آنها به بندر الحدیده و تخلیه آنها جهت پایان دادن به بحران شدید بزنند.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

«باشو غریبه کوچک» با صدای پریناز ایزدیار شنیدنی شد

چ دسامبر 23 , 2020
گروه سوینا نسخه ویژه نابینایان فیلم سینمایی «باشو غریبه کوچک» را با صدای پریناز ایزدیار منتشر می‌کند. نسخه ویژه نابینایان فیلم سینمایی «باشو غریبه کوچک» ساخته بهرام بیضایی توسط گروه سوینا روز پنجشنبه چهارم دی ماه در چارچوب برنامه فیلمخانه منتشر می‌شود. این فیلم روز پنجشنبه ساعت ۱۹ از رادیو […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000