زیرساخت‌های تولید انبوه واکسن ایرانی کرونا فراهم شده است

زیرساخت‌های تولید انبوه واکسن ایرانی کرونا فراهم شده است

مدیر گروه تحقیقات تولید واکسن ستاد اجرایی فرمان امام، گفت: زیرساخت‌های لازم برای تولید انبوه واکسن ایرانی کرونا فراهم شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صدا و سیما، حسن جلیلی افزود: این واکسن به روش ویروس کشته شده تهیه شده است و می‌تواند تمام آنتی ژن‌های ویروس غیر فعال را وارد کند تا بدن انسان آنتی بادی‌های لازم برای ایمنی را ترشح کند.

وی گفت: در طول مطالعات حیوانی هیچ گونه عارضه‌ای در موارد مورد مطالعه مشاهده نشد و اثربخشی خوبی هم ایجاد کرد به طوری که ۲۱ روز بعد از تزریق واکسن در حیوانات، میزان آنتی بادی در بدن آن‌ها بالا آمده بود و حیوانات را نسبت به ویروس مصون کرده بود.

جلیلی افزود: استفاده از روش ویروس کشته شده یک روش چندین ساله در واکسن سازی است که قبلا تجربه شده و عوارض چندانی ایجاد نکرده است و ما هم تمام مراحل را براساس استانداردهای تعریف شده جهانی و تحت نظارت وزارت بهداشت پیش بردیم.

مدیر تیم تحقیقاتی تولید واکسن ستاد اجرایی فرمان امام(ره) گفت: چند هفته بعد از شیوع کرونا در کشور ما کار بر روی واکسن را آغاز کردیم و در همان اسفند سال گذشته تیم‌های تحقیقاتی تشکیل شدند که چندین طرح مختلف مطرح شد و از میان آن‌ها یکی از طرح‌ها که همین ویروس کشته شده است انتخاب شد.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : مهر

پست بعدی

جهش دلار در معاملات جهانی

چ دسامبر 23 , 2020
دلار بزرگ ترین صعود دو هفته اخیر خود را در بازارهای جهانی تجربه کرد. یک سال از مواجهه جهان با ویروس کرونا می گذرد و با توجه به روند فعلی در سال ۲۰۲۱ نیز شاهد باقی ماندن این ویروس در صدر کانون توجهات معامله گران خواهیم بود. جهان در حالی […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000