ابتلای بیش از ۷۸.۳ میلیون نفر به کرونا تاکنون

5fe2e3ecccc57_5fe2e3ecccc5d

آمار جهانیِ مبتلایان به کروناویروس تاکنون به ۷۸ میلیون و ۳۶۶ هزار و ۷۰۸ نفر رسیده و مرگ یک میلیون و ۷۲۴ هزار و ۴۱ نفر نیز بر اثر ابتلا به این بیماری تأیید شده است.

بنابر تازه‌ترین آمارها همچنین تاکنون ۵۵ میلیون و ۱۲۸ هزار و ۹۶۶ نفر از مبتلایان به کووید-۱۹ بهبود یافته‌اند.

روند افزایش آمار ابتلا به بیماری کووید-۱۹ که تاکنون در ۲۱۸ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد.

آمریکا تاکنون با بیش از ۱۸.۶ میلیون مبتلا و بیش از ۳۳۰ هزار قربانی همچنان در صدر فهرست کشورهای درگیر با بیماری کووید-۱۹ قرار دارد.

هند نیز با آمار بیش از ۱۰ میلیون مبتلا پس از آمریکا در رتبه دوم قرار دارد و آمار مبتلایان به کووید-۱۹ در برزیل هم بیش از ۷.۳ میلیون نفر اعلام شده است.

همچنین در حال حاضر چهار کشور ایالات متحده، برزیل، هند و مکزیک به ترتیب رکورددارِ قربانیان این بیماری در دنیا هستند.

تعداد جان‌باختگان این بیماری در ایتالیا نیز از ۶۹ هزار نفر عبور کرده و این کشور تاکنون بیشترین قربانیان کرونا را در قاره سبز داشته است. به علاوه هم‌اکنون تعداد قربانیان کرونا در انگلیس هم از ۶۸ هزار نفر عبور کرده و با اختلاف نزدیک از ایتالیا در میان کشورهای اروپایی در رتبه دوم این جدول قرار دارد. همچنین فرانسه بیش از ۶۱ هزار و ایران نیز بیش از ۵۴ هزار فوتی بر اثر ابتلا به بیماری کووید-۱۹ را گزارش داده‌اند.

پس از این کشورها، روسیه با بیش از ۵۱ هزار، اسپانیا با بیش از ۴۹ هزار، آرژانتین با بیش از ۴۲ هزار و کلمبیا با بیش از ۴۰ هزار جان‌باخته، دیگر کشورهایی هستند که تاکنون آمار بالای مرگ‌ومیر ناشی از کووید ۱۹ را ثبت کرده‌اند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی "ورلداُمتر"، شمار مبتلایان و قربانیان این بیماری در ۱۰ کشوری که طبق گزارش‌های رسمی بالاترین آمارها را تاکنون داشته‌اند تا صبح امروز (چهارشنبه) به ترتیب به شرح زیر است:

۱. آمریکا: ۱۸ میلیون و ۶۸۴ هزار و ۶۲۸ مبتلا، ۳۳۰ هزار و ۸۲۴ قربانی

۲. هند: ۱۰ میلیون و ۹۹ هزار و ۳۰۸ مبتلا، ۱۴۶ هزار و ۴۷۶ قربانی

۳. برزیل: هفت میلیون و ۳۲۰ هزار و ۲۰ مبتلا، ۱۸۸ هزار و ۲۸۵ قربانی

۴. روسیه: دو میلیون و ۹۰۶ هزار و ۵۰۳ مبتلا، ۵۱ هزار و ۹۱۲ قربانی

۵. فرانسه: دو میلیون و ۴۹۰ هزار و ۹۴۶ مبتلا، ۶۱ هزار و ۷۰۲ قربانی

۶. انگلیس: دو میلیون و ۱۱۰ هزار و ۳۱۴ مبتلا، ۶۸ هزار و ۳۰۷ قربانی

۷. ترکیه: دو میلیون و ۶۲ هزار و ۹۶۰ مبتلا، ۱۸ هزار و ۶۰۲ قربانی

۸. ایتالیا: یک میلیون و ۹۷۷ هزار و ۳۷۰ مبتلا، ۶۹ هزار و ۸۴۲ قربانی

۹. اسپانیا: یک میلیون و ۸۳۸ هزار و ۶۵۴ مبتلا، ۴۹ هزار و ۵۲۰ قربانی

۱۰. آلمان: یک میلیون و ۵۵۶ هزار و ۶۱۱ مبتلا، ۲۸ هزار و ۲۴۱ قربانی

براساس آمار فوق در حال حاضر ۱۶ کشور اول این جدول، همگی از رقم یک میلیون ابتلا عبور کرده‌ و پس از ایالات متحده، هند و برزیل که سه کشور رکورددار شمار مبتلایان در دنیا هستند، همچنین کشورهای روسیه، فرانسه، انگلیس، ترکیه،ایتالیا، اسپانیا،آلمان، آرژانتین، کلمبیا،مکزیک، لهستان، ایران و پرو نیز بیش از یک میلیون مبتلا را ثبت کرده‌اند.

badoorbin
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

انحلال پارلمان رژیم صهیونیستی/ انتخابات جدید ماه مارس برگزار می شود

چ دسامبر 23 , 2020
سیاسی/ بین الملل پارلمان رژیم صهیونیستی سه شنبه شب در پی عدم توافق احزاب دولت ائتلافی این رژیم بر سر لایحه بودجه، به طور خودکار منحل شد. روز دوشنبه بنی گانتس، وزیر جنگ و شریک دولت ائتلافی رژیم صهیونیستی از تفاهم اخیر با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل برای به […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000