عبور زیردریایی اسرائیلی از کانال سوئز به سوی خلیج فارس

سیاسی/ بین الملل 5fe1f20e396b1_2020-12-22_16-48 بی‌بی‌سی نوشت: رسانه‌های اسرائیلی گزارش داده‌اند که یک زیردریایی متعلق به اسرائیل چند روز پیش از کانال سوئز عبور کرده است.

گفته شده زیردریایی اسرائیلی هنگام عبور از کانال سوئز روی سطح آب آمده و "به سوی خلیج فارس در حرکت است."
بنا بر این گزارش منابع امنیتی کشورهای عربی گفته‌اند که دولت مصر با عبور این زیردریایی موافقت کرده است.

این گزارش ساعاتی بعد از انتشار خبر ورود یک زیردریایی آمریکایی به آب‌های خلیح فارس منتشر شد.
نیروی دریایی آمریکا روز دوشنبه ۲۱ دسامبر اعلام کرد که زیردریایی هسته‌ای یواس‌اس جورجیا به همراه چند کشتی جنگی از تنگه هرمز عبور کرده است.
نیروی دریایی ایالات متحده گفت این اقدام "نشانگر تعهد آمریکا به شرکای منطقه‌ای و امنیت دریایی با طیف کاملی از توانایی‌ها و آمادگی برای دفاع در برابر هرگونه تهدید در هر زمانی است."

این تحولات در هفته‌های پایانی ریاست جمهوری دونالد ترامپ در آمریکا و هم‌زمان با گمانه‌زنی‌ها درباره احتمال افزایش تنش نظامی با ایران رخ می‌دهد.
دولت اسرائیل به گزارش‌ها درباره عبور زیردریایی از کانال سوئز و حرکت آن به سوی خلیج فارس واکنشی نشان نداده است.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

از بازتاب لایو پسر ۱۴ ساله تا توبه‌کردن سحر تبر!

س دسامبر 22 , 2020
فاطمه خویشوند (سحر تبر): توبه نامه نوشتم، دوست ندارم من را سحر تبر صدا کنند. در برنامه "بی خبر" امروز سراغ بازتاب لایو پسر ۱۴ ساله، توبه سحر تبر و صحبت‌های جنجالی مهرداد میناوند رفته‌‌ایم که در ادامه ببینید: نسخه باکیفیت برنامه بی خبر را اینجا ببینید. badoorbin.comakhbarazad.comمنبع : خبرفوری

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000