هواداران ترامپ ۲۰ ژانویه “تحلیف دوم” برگزار می‌کنند!

سیاسی/ بین الملل 5fe1aec9c4e34_5fe1aec9c4e36 هواداران دونالد ترامپ که همچنان به ادعاها مبنی بر تقلب انتخاباتی رئیس جمهور باور دارند، برای او رویداد مجازی "تحلیف دوم" را ترتیب داده‌اند که قرار است همزمان با روز سوگند خوردن جو بایدن برگزار شود.

این رویداد با عنوان "مراسم دومین تحلیف ریاست جمهوری دونالد ترامپ" که در فیسبوک برنامه‌ریزی شده، قرار است ۲۰ ژانویه برگزار شود و تاکنون بیش از ۳۲۵ هزار نفر به شرکت در آن تمایل نشان داده‌اند. طبق اعلام Daily Dot، از این میان بیش از ۶۰ هزار نفر گفته‌اند قطعاً در این مراسم شرکت خواهند کرد.

یکی از مجریان این برنامه "اوی کوکالاری" نام دارد که بر اساس پروفایل توییترش، با نام "اوی کوکالاری- آنجلاکیس" هم شناخته می‌شود. وی بخشی از کمپین ترامپ در انتخابات ۲۰۲۰ بود و در شبکه‌های خبری دست‌راستی نظیر One America News Network ظاهر می‌شود؛ شبکه‌ای که ترامپ بعد از دشمنی با فاکس نیوز، به تبلیغ آن پرداخت.

آخرین پست خانم کوکالاری در صفحه این رویداد، به سیستم اطلاعاتی انتخابات فیسبوک پرداخته که از نظر او "جعلی" است. وی در این پست نوشت: به حقوق رأی‌دهی و آزادی بیان ما حمله شده است. و سلب مسئولیت فیسبوک از این پست، این را ثابت می‌کند.

این صفحه پر از نظراتی است که ادعای تقلب رئیس جمهور در انتخابات را پشتیبانی می‌کند و به مقالات وب‌سایت‌های خبری محافظه‌کار حاوی اطلاعاتی که در گذشته بی‌اعتبار شده، پیوند می‌دهد.

فیسبوک خود از صفحه این رویداد سلب مسئولیت و در پیغامی نوشته است: جو بایدن رئیس جمهور منتخب است. وی به عنوان چهل و ششمین رئیس جمهور آمریکا در ۲۰ ژانویه ۲۰۲۱، سوگند یاد می‌کند.

تاکنون تأییدی از طرف تیم ترامپ مبنی بر صحه گذاشتن رئیس جمهور بر این رویداد یا برنامه او برای حضور در آن، وجود نداشته است.

گفته می‌شود ترامپ قصد داشته بایدن را با برگزاری یک گردهمایی، همزمان با روز تحلیف رئیس جمهور منتخب آمریکا و اعلام کاندیدا شدن خود برای ۲۰۲۴، تحت‌الشعاع قرار دهد. تیم او کار بر روی مقدمات این گردهمایی را آغاز کرده بود اما اعلام رسمی وجود نداشته چرا که رئیس جمهور و کارکنان او همچنان بر این عقیده هستند که رئیس جمهور می‌تواند دوره دوم خود را به دست آورد. با این حال، اکثر دادخواست‌هایی که توسط تیم حقوقی ترامپ تشکیل شده تاکنون در هیچ از ایالات به نتیجه نرسیده است.

رویداد فیسبوکی تحلیف دوم رئیس جمهور، شگرد دیگری تلقی می‌شود که خوشحال کردن پایگاه پشتیبانی رئیس جمهور معزول را هدف قرار داده است.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

۱۶۰ هزار نفر در لیست ذخیره مسکن ملی/ ۵ دی آخرین مهلت واریز آورده است

س دسامبر 22 , 2020
معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی گفت: در صورتی که متقاضیان طرح ملی مسکن آورده های نقدی خود را تا ۵ دی ماه واریز نکنند، از طرح اقدام ملی حذف می شوند. محمود محمودزاده پیش از ظهر امروز در برنامه زنده شبکه خبر درباره آخرین وضعیت ثبت نامی […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000