دو عامل کلیدی در تسکین درد مفاصل

5fe1be8e31816_2020-12-22_13-08

ورزش و تغذیه دو عامل کلیدی در تسکین دردهای مفصلی محسوب میشوند.

تغییر در سبک زندگی افراد در دوران همه گیری کووید-19 و اعمال محدودیتها، پیامدهای نامطلوبی برای سلامتی به همراه دارد که یکی از آنها افزایش درد و ناراحتی در مفاصل است.

متخصصان سلامت توصیه می کنند که از طریق رژیم غذایی حاوی مواد مغذی و ورزش کردن می توان سفتی و درد مفاصل را به طور موثر کنترل کرد.

به گفته متخصصان، اعمال محدودیتهای کرونایی که افراد بیشتر به دورکاری مشغول هستند موجب شده تا موارد ابتلا به مشکلات کمر و گردن درد بیشتر شود چرا که افراد از صندلی و میز کار مناسب برخوردار نیستند، دچار پرخوری میشوند و به اندازه کافی برای ورزش کردن وقت صرف نمی کنند.

همچنین در این شرایط ممکن است افراد به مصرف مواد غذایی ناسالم رو آورند که میتواند به کاهش مواد مغذی دریافتی در روز منجر شود.

کارشناسان سلامت تاکید دارند که ضروری است از مکملهای خوراکی مفید مصرف کرده و حرکات ورزشی در برنامه روزانه خود قرار دهیم تا به تقویت مفاصل و پیشگیری از آسیب دیدگی کمک کند.

پیاده روی روش عالی برای تقویت استخوان ها در بیمارانی است که از پوکی استخوان رنج می برند.

همچنین یکی دیگر از عوامل شایع سفتی و درد مفاصل، التهاب است که میتوان با گنجاندن امگا 3 در رژیم غذایی این مشکل را برطرف کرد. امگا 3 دارای خواص ضد التهابی است و در درمان و کنترل بیماریهای قلبی عروقی و همچنین کاهش سفتی و درد مفاصل کاربرد دارد.

badoorbin
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

عدم توقیف خودروهای دارای جریمه میلیونی/ پیشنهاد جدید پلیس به دولت

س دسامبر 22 , 2020
رییس پلیس راهور ناجا از عدم توقیف خودروهای سواری به دلیل جریمه بالای یک میلیون تومان و ارایه پبشنهاد جدید در این باره به دولت خبر داد . سردار سیدکمال هادیانفر در نشست خبری صبح امروز خود گفت: به مامورانمان ابلاغ کرده‌ایم که اجازه ندارد خودروهای سواری دارای بیش از […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000