مصر هم در صحرای مراکش کنسولگری افتتاح می کند

سیاسی/ بین الملل 5fe18ba71c944_5fe18ba71c946 موج افتتاح کنسولگری در صحرای غربی همچنان ادامه دارد و این بار منابع داخلی از تصمیم مصر برای افتتاح کنسولگری در شهر العیون در صحرا خبر دادند.

عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری مصر به سامح شکری، وزیر خارجه خود دستور داده به همراه ناصر بوریطه، وزیر خارجه مراکش مقدمات افتتاح کنسولگری در شهر العیون را فراهم کند.

بوریطه هنگام افتتاح کنسولگری بحرین گفت، ظرف کمتر از یک سال ۲۰ کنسولگری در مناطق جنوبی بین شهر العیون و الداخله افتتاح شده است.

وی با بیان اینکه افتتاح کنسولگری ها به معنای تثبیت حاکمیت مراکش بر صحرای غربی است، افزود، مراکش به دستور پادشاهی به رویکرد دیپلماسی کنسولی در صحرا ادامه خواهد داد چرا که پاسخ و عقیده جامعه بین الملل بر این است که حل مناقشه فقط در چارچوب حاکمیت مراکش صورت می گیرد.

شهرهای صحرای غربی به ویژه العیون و الداخله به مناطق افتتاح نمایندگی های خارجی در مراکش تبدیل شده اند. این رویکرد به طور مشخص از سال ۲۰۱۷ پس از بازگشت مراکش به اتحادیه آفریقا شروع شده و کشورهای زیادی برای افتتاح کنسولگری خود در مراکش به شهرهای صحرای غربی هجوم آورده اند و اخیرا امارات کنسولگری خود را افتتاح کرده و آمریکا نیز اعلام کرده در شهر الداخله کنسولگری خود را افتتاح می کند.

صحرای غربی منطقه‌ای است در شمال غرب آفریقا و جنوب کشور مراکش که جبهه آزادی‌بخش پولیساریو و پادشاهی مراکش بر سر کنترل آن مناقشه دارند. صحرای غربی از شمال با مراکش ، از شمال شرقی با الجزایر و از جنوب و جنوب شرقی با کشور موریتانی هم مرز است.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

جبهه پایداری به دنبال کشف «اصلح»/ پایداری ها با یک جوان وارد گود می شوند یا یک دیپلمات؟

س دسامبر 22 , 2020
سیاسی/ سیاست داخلی جبهه پایداری از زمانی که از بطن دولت محمود احمدی‌نژاد متولد شد، همان راهی را پیش گرفت که دولت احمدی‌نژاد آن را می‌پیمود؛ تک روی و وحدت شکنی. جبهه پایداری زیر پرچم اصولگرایی نمی‌نشیند. این تشکل سیاسی شناخته شده ترین جریانی است که دنبال جدا کردن خرج […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000