همه گیری کرونا چطور باعث رشد کسب وکارها در سال2021 می شود؟

5fe0b0ab10d23_2020-12-21_17-56

روزهای کرونایی نه تنها به بسیاری از کسب و کارها ضربه ای وارد نکرده بلکه حتی توانسته شروعی نو و نقطه پرتابی جدید برای رشد کسب و کارشان باشد.

با افزایش روزانه تعداد مرگ و میرها و اعلام قرنطینه و تعطیلی ها به نظر می رسد که کسب و کارهای زیادی روزانه از این وضعیت آسیب می بینند، اما عملا چنین اتفاقی برای بسیاری از شرکت ها نیفتاده است.

اگر شما هم می خواهید با وجود تمام مشکلات اقتصادی، کسب و کارتان را رونق بخشید و تحولی در کسب سود و رشدتان داشته باشید باید با روش های نوینی مانند استفاده از فناوری های اطلاعاتی روز، بهره مندی از تحقیقات بازار و استفاده از ابزارهایی همچون فرم ساز آنلاین پرس لاین، تلاش برای ریسک پذیری، ارائه ایده های جدید و تغییر موقعیت به صورت اورژانسی و سریع آشنا شوید.

مکنزی، یکی از معتبرترین پلتفرم های مشاوره مدیریت جهانی در آمریکا، در مقاله اخیر خود درباره تغییر روش های متداول کسب و کار در زمان کرونا می گوید:

«با وجود اینکه همه چیز در دنیا به هم ریخته است، اما اگر کسب و کاری تصمیم بگیرد به روال قبلی باز گردد حتما قافیه را می بازد. شرکت های قوی و موفق خودشان را با تغییرات متناسب با اوضاع پاندمی تغییر می دهند.»

اما سوال مهم این است که چگونه می توان با وجود تمام این تغییرات و افول روزانه وضعیت اقتصادی، کسب و کاری را رشد داد و به موفقیت رساند؟

مدیران شرکت های موفق در این وضعیت ایده هایی جدید ارائه می کنند و این ایده ها را به راه هایی عملی برای رشد کسب و کارشان تبدیل می کنند. مثلا بسیاری از کارفرمایان مجبور شدند ماهیت استراتژیک کارشان را به کلی تغییر دهند. پیش از شروع کرونا بسیاری از مدیران فکر می کردند باید حدودا 672 روز زمان بگذارند تا بتوانند کسب وکار خود را با تکنولوژی های پیشرفته و جدید امروزی وفق بدهند؛ در حالی که برای انجام این کار در زمان کرونا فقط 26.5 روز زمان صرف شد.

در تصویر زیر می توانید نمونه های دیگری از این تخمین زمانی در زمان قبل از کرونا و پس از آن را مشاهده کنید:

روش های رشد کسب وکار در زمان کرونا

مدیران در این روزهای کرونایی باید از سد سخت ترین آزمون مدیریتی خود عبور کنند. آن ها باید بتوانند علاوه بر حفظ رشد کسب و کار و روحیه خود و کارمندانشان، به دنبال راهی برای افزودن آن هم باشند.

اگر تصمیم دارید کسب و کاری جدید را شروع کنید یا کسب و کار فعلی خود را رشد دهید باید به این توصیه ها عمل کنید:

– پیش از ورود به بازار جدید تحقیق کنید

تحقیقات بازار به شما کمک می کند با چشمی باز و شناختی کامل وارد بازار جدید شوید. طی روند تحقیقات بازار و نظرسنجی مشتری می توانید با خصوصیات مشتریان بالقوه و بازار کارتان آشنا شوید. پرسشنامه های آنلاین در مسیرتان به شما این قدرت را می دهند که با هزینه ای کم یا حتی به صورت رایگان درباره محصولتان بازخورد بگیرید، جایگاه خود در مقابل رقبا را شناسایی کنید و تصمیمات بهتری بگیرید.

– به محصولات جدید فکر کنید

ویروس کرونا معادلات زیادی را به هم ریخت. این روزها مشتریان به دنبال محصولات و خدماتی جدید هستند. مدیران موفق در چنین شرایطی از خود می پرسند: چگونه می توانم عملکرد کسب و کارم را حفظ کنم و آن را بهبود بخشم؟ در عین حال هم به دنبال راه هایی جدید برای حفظ موقعیت و قدرت خود در بازار هستند. برای این که درباره ایده های محصول جدید خود مطمئن شوید و آن ها را با اطمینان به کار بندید حتما از پرسشنامه تست محصول جدید استفاده کنید.

– منابع درآمدی جدیدتان را کشف کنید

به موقعیت های درآمدی جدید فکر کنید. مثلا ممکن است دریافت سفارش محصول به صورت اینترنتی و ارسال آن راهی جدید برای کسب درآمد باشد. برای دریافت سفارش محصول نیز می توانید از فرم ساز آنلاین پرس لاین در شبکه های اجتماعی خود استفاده کنید و درآمد اینترنتی برای خودتان ایجاد کنید. فقط به یاد داشته باشید که تمام این کارها را باید سریع و اورژانسی انجام دهید و فرصت ها را از دست ندهید چرا که ممکن است رقیبانتان زودتر از شما وارد عمل شوند.

– از ابزارهای درست برای پیشرفتتان استفاده کنید

ابزارهایی که برای رشد کسب وکارتان مفید هستند را بشناسید و از آن ها استفاده کنید. بسیاری از این ابزارها به صورت رایگان در اختیار شما قرار گرفته اند و شما به راحتی می توانید آن ها را برای معرفی و توزیع نام برندتان استفاده کنید. از جمله این ابزارها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1. پرس لاین: از این ابزار برای انجام تحقیقات بازار، ایجاد پرسشنامه آنلاین، نظرسنجی مشتری، فرم استخدام کارمند، تست تبلیغ و موارد بسیار دیگری استفاده کنید. پرس لاین نرم افزار رایگان فارسی زبانی است که به شما کمک می کند داده های صحیحی از مشتریانتان به دست آورید و از آن ها برای رشد کسب وکارتان استفاده کنید.

2. شبکه های اجتماعی: دسترسی به اغلب شبکه های اجتماعی (اینستاگرام، توئیتر، لینکدین، فیس بوک و غیره) و کار کردن با آن ها رایگان و ساده است. برخی از شبکه های اجتماعی مانند یوتیوب حتی پنل درآمدزایی دلاری هم دارند.

3. پلفترم های فروش آنلاین: وبسایت ها و پلتفرم هایی وجود دارند که می توانید از آن ها به عنوان درگاه واسط استفاده کنید و محصولاتتان را در آن ها به فروش برسانید. برای این که هر کدام از وبسایت های فعال در زمینه کاریتان را بشناسید کافیست کمی جستجو کنید و شرایط هریک را مطالعه کنید.

– مجددا برنامه ریزی کنید و خودتان را برای تغییر آماده کنید

برنامه های قبلی خود را کنار بگذارید و دوباره برای پیشبرد کسب وکارتان ایده دهید و استراتژی معین کنید. با تکنولوژی روز همگام شوید، کسب وکارتان را دیجیتالی کنید و برای این تغییر نترسید. تغییرات زودتر از آنچه که شما فکر می کنید رخ می دهند.

نتیجه گیری

اگر فکر می کنید مدیری توانا هستید و می خواهید به بهترین شکل ممکن از وضعیت پیش آمده استفاده کنید، راه های پیش رویتان را حتما بسنجید و پیش از ورود به آن ها سعی کنید بر اساس داده ها و اطلاعات صحیح تصمیمی قاطع و صحیح بگیرید. به جرات می توان گفت پرس لاین تنها ابزار کامل و معتبر ایرانی است که شما را در این راه تنها نمی گذارد. اگر تاکنون از خدمات این پلتفرم استفاده نکرده اید باید بدانید که بسیاری از شرکت های پیشرو برای شروع نقطه پرتابشان از خدمات Porsline.ir استفاده کرده اند.

badoorbin
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

واکسن کرونا به سرعت و به میزان کافی برای مردم ایران تامین شود/ دست بخش خصوصی را باز بگذارید

د دسامبر 21 , 2020
رییس کل سازمان نظام پزشکی گفت: این واکسن که تزریق آن در دنیا شروع شده، لازم است به سرعت، به میزان کافی و در مدت زمان مشخص برای مردم ایران با اولویت اقشار آسیب پذیر و کادر درمان تامین شود. دکتر محمدرضا ظفرقندی در نشستی خبری، گفت: خوشحالم که با […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000