۲۶۴ کودک به اتهام توهین به اردوغان دادگاهی شده‌اند/ ۲۲ سال حبس برای نماینده حزب کردها در پارلمان

سیاسی/ بین الملل 5fe079296ea4e_5fe079296ea50 وزارت دادگستری ترکیه در بازه‌ای شش ساله، ۲۶۴ نوجوان در رده سنی ۱۲ تا ۱۴ سال را به اتهام توهین به رئیس جمهوری این کشور محاکمه و دادگاهی کرده است.

بر اساس ماده ۲۹۹ قانون مجازات ترکیه، توهین به رئیس جمهوری این کشور حکم حبس یک سال و نیم در پی دارد و اگر این توهین به صورت آشکارا صورت گیرد، یک ششم به مدت حبس افزوده می‌شود.

دادگاه قانون اساسی در ۲۰۱۶ پیشنهاد لغو این قانون را رد کرد و گفت: این قانون برای حفاظت از نظم عمومی و یک جامعه دموکراتیک ضرورت دارد.

در مجموع، ۱۲۸ هزار و ۸۷۲ پرونده در شش سال گذشته بابت توهین به اردوغان مطرح شده و دادستان‌ها ۳۶ هزار و ۶۶ مورد شکایت را مورد ارزیابی قرار داده و در سال ۲۰۱۹ برای ۱۱ هزار و ۳۷۱ مورد، پرونده کیفری به جریان انداختند.

اما دادگاه ترکیه امروز ( دوشنبه) در حکمی یکی از اعضای حزب دموکراتیک خلق ترکیه را به ۲۲ سال و سه ماه حبس محکوم کرد.

لیلا گووین در دادگاه تحقیقات تروریستی در دیاربکر محاکمه و به ۲۲ سال و ۳ ماه زندان محکوم شد.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

تعجب می‌کنم شورای نگهبان چگونه این قانون هسته‌ای مجلس را تصویب کرد/ چاله راکتور را خودشان با فوتوشاپ بتون ریخته بودند؛ این اخلاق ماکیاولیستی است نه اسلامی

د دسامبر 21 , 2020
سیاسی/ دولت رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: اگر آمریکا با ایران کنار بیاید، از منظر واشنگتن، از طریق تهران می تواند چین را مهار کرد؛ پکن و مسکو این را فهمیده اند. بایدن بهتر است بیش از این با ایران کلنجار نرود. علی‌اکبر صالحی، از مُتأدِب، محترم و باپرنسیب ترین […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000