عربستان حج عمره زائران خارجی را تعلیق کرد

سیاسی/ بین الملل 5fe06883249fa_5fe06883249fd عربستان سعودی با هدف جلوگیری از گسترش گونه جدید ویروس کرونا که در بریتانیا شیوع پیدا کرده است تمامی پروازهای بین‌المللی را لغو کرد و در نتیجه حج عمره زائران خارجی را به حالت تعلیق درآورد.

پس از آن‌که برخی از کشورهای اروپایی برای مقابله با نوع جهش‌یافته‌ای از ویروس کرونا که در بریتانیا شیوع پیدا کرده است مرزهای‌شان را به روی این کشور بستند مقام‌های عربستان سعودی نیز از لغو موقت تمامی پروازهای بین‌المللی و ممنوعیت ورود زمینی و دریایی به این کشور خبر دادند و حج عمره زائران خارجی را به حالت تعلیق درآوردند.

خبرگزای رسمی عربستان اعلام کرد تمامی پروازهای بین‌المللی به جز در موارد استثنایی دست کم به مدت یک هفته لغو خواهد شد. ورود به عربستان از طریق زمینی و دریایی نیز دست کم به مدت یک هفته ممنوع خواهد بود.

با این حال تصمیم جدید عربستان هواپیماهای بین‌المللی را که قصد خروج از عربستان را دارند شامل نخواهد شد.

عربستان پیش‌تر مراسم حج عمره را به دلیل شیوع ویروس کرونا در ماه مارس به حالت تعلیق درآورده و شمار زائران حج تمتع را نیز به میزان قابل توجهی کاهش داده بود.

تاکنون بیش از ۳۶۱هزار مورد ابتلا به ویروس کرونا و بیش از ۶۰۰۰ مرگ بر اثر ابتلا به این ویروس در عربستان به ثبت رسیده است.

روز یکشنبه کویت نیز از ممنوعیت ورود پروازهای بریتانیا به کشورش خبر داد.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

مدال طلای ملکه انگلیس به کدام نویسنده رسید؟

د دسامبر 21 , 2020
دیوید کنستانتین برنده مدال طلای ملکه انگلیس شد که هر ساله به انتخاب ملک‌الشعرای انگلیس برگزیده می‌شود. دیوید آرمیتاژ، ملک‌الشعرای کنونی انگلیس دیوید کنستانتین، دیگر شاعر انگلیسی را برای عنوان طلای دربار انگلیس معرفی کرد. برای انتخاب شاعر سال طبق قوانین «انسانی بودن» اشعار مورد توجه قرار دارد و ملک‌الشعرای […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000