بصره بار دیگر ناآرام شد/ هزاران عراقی به خیابان‌ها آمدند

سیاسی/ بین الملل 5fdf35bc80a02_5fdf35bc80a06 به گفته شاهدان عینی معترضان خشمگین در بصره امروز (یکشنبه) در اعتراض به تاخیر در پرداخت حقوق‌شان، برخی مسیرهای اصلی و منتهی به زیرساخت‌های نفتی و پل‌ها را بستند.

شاهدان عینی اظهار کردند، هزاران تظاهرکننده که از نیروهای روزمزد نهادهای دولتی از جمله زیرساخت‌های انرژی هستند امروز در برخی مناطق بصره در اعتراض به پرداخت نشدن حقوق‌شان برای چند ماه پیاپی تظاهرات به راه انداختند.

به گفته این منابع، تظاهرکنندگان مسیرهای اصلی را مسدود کرده و رفت‌وآمد میان مناطق این استان را مختل کردند، همچنین آنها مسیرهای منتهی به شرکت پالایشگاه‌های نفت جنوب و بندر ام قصر را مسدود کردند.

منار الیعقوبی، یکی از تظاهرکنندگان اظهار کرد: مدیریت محلی با هماهنگی دولت مرکزی 30 هزار نفر را از استان بصره که همگی دارای مدرک تحصیلی هستند، با حقوق روزانه استخدام کرد.

الیعقوبی افزود: این نیروها از مارس گذشته در شغل‌های جدید خود در موسسه‌های بصره آغاز به کار کردند و تا امروز با حقوق روزانه کار می‌کننند اما تاکنون حقوق‌ آنها پرداخت نشده و نمی‌توانند تا بی‌نهایت منتظر بمانند.

او در ادامه گفت: یک کمیته نظارت بر برگزاری اعتراضات توافق کرد که تظاهرات به یک نافرمانی مدنی و توقف رفت‌وآمدها در سراسر بصره تبدیل شود تا مدیریت محلی برای پرداخت حقوق‌ها تحت فشار قرار بگیرد.

تا این لحظه گزارش رسمی از مسؤولان عراقی در خصوص تظاهرات منتشر نشده است.

مدیریت محلی استان بصره ماه گذشته اعلام کرده بود، مبالغی برای پرداخت حقوق روزانه نیروها اختصاص یافته اما تا امروز هیچ حقوقی پرداخت نشده است.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

بهاره رهنما اینگونه به پیشواز یلدا رفت/ ویدئو

ی دسامبر 20 , 2020
بهاره رهنما، بازیگر با خواندن شعر حافظ، شب یلدا را تبریک گفت. badoorbin.comakhbarazad.comمنبع : خبرفوری

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000