شش اثر تاریخی فرهنگی یزد ثبت ملی شد

5fddc93a46b1d_5fddc93a46b1f

وزیر میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشورمان ثبت ملی شش اثر فرهنگی و تاریخی استان یزد را به استاندار ‌اعلام کرد.

«علی‌اصغر مونسان» به استاندار یزد مراتب ثبت ملی شش اثر فرهنگی و تاریخی استان شامل «بقایای بنای کوه گبری» در ابرکوه، «مسجد ملا احمد سیدآباد» در شهرستان مهریز، مجموعه مسجد و حسینیه آب‌انبار «طغاره بند عزآباد» در شهرستان اشکذر، «پیرانگاه نرسی‌آباد» در شهرستان یزد، بقایای «قلعه توران پشت» و «قدمگاه توران پشت» در شهرستان تفت را ‌اعلام کرد.

بقایای بنای کوه گبری واقع شهرستان ابرکوه، بخش بهمن به شماره ۳۲۹۵۸ ، مسجد ملا احمد سیدآباد واقع در شهرستان مهریز، به شماره ۳۳۰۲۲ ، مجموعه مسجد و حسینیه آب‌انبار طغاره بند عزت‌آباد شهرستان اشکذر به شماره ۳۳۰۲۳ ، پیرانگاه نرسی آباد واقع در شهرستان یزد، به شماره ۳۳۰۲۵، بقایای قلعه توران پشت به شماره ۳۳۰۲۷ و قدمگاه توران پشت واقع در شهرستان تفت، روستای توران پشت به شماره ۳۳۰۲۸ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی یزد، آثار مذکور تحت حفاظت و نظارت وزارت میراث فرهنگی است و هرگونه دخل و تصرف یا اقدام عملیاتی که منجر به تخریب یا تغییر هویت آن شود برابر مواد ۵۵۸ لغایت ۵۶۹ از کتاب پنجم قانون مجازات‌های اسلامی، تعزیرات و مجازات‌های بازدارنده، جرم محسوب می‌شود و مرتکب مشمول مجازات‌های قانونی خواهد شد و مرمت و بازسازی اثر صرفاً با تأیید و نظارت این وزارت ممکن خواهد بود.

badoorbin
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

ترامپ خطاب به جمهوری‌خواهان: احمق‌های ضعیف نباشید!

ش دسامبر 19 , 2020
سیاسی/ بین الملل «دونالد ترامپ» در جدیدترین توییت خود بار دیگر مدعی پیروزی در انتخابات با فاصله زیاد شد و از جمهوری‌خواهان خواست کنار او قرار بگیرند. رئیس‌جمهور آمریکا در این خصوص در اشاره به خبری از «نیویورک پست» که مصاحبه «جو بایدن» را با «استفن گولبرت» به دلیل اشاره […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000