افشای رسانه‌ رژیم صهیونیستی درباره کارگاه مخفی ساخت سلاح‌های رباتیک

سیاسی/ بین الملل 5fddf23a5b509_5fddf23a5b50c تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارشی از یک کارگاه مخفی اسرائیلی برای ساخت و توسعه سلاح‌های رباتیک که از آنها برای اهداف نظامی و غیرنظامی مختلف استفاده می‌شود، ارائه کرد.

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی در گزارش تصویری خود با اشاره به اینکه این کارگاه سری بوده و در منطقه الجلیل واقع است، اعلام کرد: فعالیت‌های این کارگاه ساخت و تولید ربات‌های صنعتی هوشمند به شکل حیوانات و خزندگان برای استفاده از آنها برای اهداف نظامی است.

این شبکه عبری زبان در ادامه گزارش خود این کارگاه را "کارگاه رویاها" توصیف کرد.

همچنین این شبکه فاش کرد، کارگاه تکنولوژی و هوش مصنوعی شرکت اسلحه سازی "رافائل" قایق‌های کوچک و هوشمندی را برای نفوذ به تونل‌ها، مخفی‌گاه‌ها و خانه‌ها، تصویربرداری از آنها، جمع‌آوری اطلاعات از داخل این مکان‌ها و در صورت نیاز حذف و نابودی تولید می‌کند.

شبکه یادشده در ادامه تاکید کرد: این قایق‌ها در برخی تونل‌های کشف شده در مرزهای نوار غزه و نیز در مرزهای لبنان آزمایش شدند.

این تلویزیون عبری زبان در ادامه به برخی تولیدات این کارگاه پرداخت و گزارش داد: این کارگاه یک ربات به شکل مار طراحی کرده که حرکت خزندگان را تقلید می‌کند و سبک بوده و امکان حمل آن در کیف‌های همراه سربازان وجود دارد، این ربات می‌تواند ماموریت‌های تصویربرداری، جمع‌آوری اطلاعات و یا انفجار را انجام دهد، علاوه بر این یک ربات به شکل سگ هم ساخته شده که می‌تواند همراه با سربازها در میدان حرکت کرده و تجهیزات و مواد انفجاری را حمل کند، همین‌طور می‌تواند ماموریت‌هایی همچون رصد، تصویربرداری و جمع‌آوری اطلاعات را انجام دهد.

در ادامه این گزارش، نعوم باراک، مدیر مرکز ساخت و تولید شرکت رافائل گفت: این مار رباتی به شکلی طراحی شده که کاملا مشابه یک مار واقعی اگر به جز سر، از هر قسمتی جدا شود می‌تواند به کار خود ادامه دهد.

تلویزیون رژیم صهیونیستی در پایان نیز درباره اهداف ساخت این ربات‌ها تاکید کرد: این ربات‌ها در حوزه‌های نظامی و نیز غیرنظامی همانند تشخیص نشت گاز رادیواکتیو و پیدا کردن افراد زیر آوار مانده کاربرد داشته و آتش‌نشان‌ها و نیروهای دفاع مدنی می‌توانند از آنها استفاده کنند.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

امام به سپاهیان، «نظامیان» نمی‌گفت/ سپاهیان به جهت حقوقی نظامی‌اند، اما از جهت رفتار کمتر کسی آن‌ها را نظامی می‌داند

ش دسامبر 19 , 2020
سیاسی/ دفاعی روزنامه جوان در یادداشتی به قلم مدیرمسئول خود در مخالفت با منع کاندیداتوری نظامی ها در انتخابات نوشت که امام هیچوقت سپاهیان را نظامی خطاب نمی کرده است. در یادداشت این روزنامه آمده است: چند ماهی است رسانه‌های غرب و طیفی از اصلاح‌طلبان نسبت به حضور نظامیان در […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000