علی نصیریان: درباره نقش‌هایی که قرار است بازی کنم، تحقیق می‌کنم

5fddb558034b4_5fddb558034b6 علی نصیریان، بازیگر پیشکسوت سینمای ایران معتقد است که شخصیت در فیلم‌ها توسط نویسنده خلق می‌شود بنابراین نویسنده باید برای نوشتن شخصیت‌ها آگاهی کامل داشته باشد و این امر با تحقیق و پژوهش میسر می‌شود.

علی نصیریان گفت: ‌بازیگر باید قبل از شروع نقشش در فیلم‌ها و سریال‌ها درباره آن تحقیق و پژوهش کند.

وی با بیان اینکه پژوهش عنصر بسیار مهمی است، افزود: پژوهش مقوله‌ای است که در همه هنرها و مخصوصا در سینما باید به آن توجه داشت و فیلمنامه نویس‌ها و کارگردان‌ها باید بیشتر از سایرین به آن دقت داشته باشند.

این بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون یادآور شد: آنچه مشخص است شخصیت در فیلم توسط نویسنده خلق می شود بنابراین نویسنده باید برای نوشتن شخصیت‌ها آگاهی کامل داشته باشد که این امر با پژوهش میسر می شود و تفاوتی نمی کند که اثر سینمایی و نمایشی درباره امروز باشد یا تاریخ گذشته. مانند مجموعه های سربداران، امام علی (ع) که قطعا آقایان محمدعلی نجفی و داوود میرباقری تحقیقات مفصلی درباره تک تک شخصیت ها داشته اند.

نصریان همچنین گفت: بازیگر خودش باید به دنبال سرنخ‌هایی که کارگردان درباره نقش به او می دهد، باشد و درباره آنها تحقیق و جستجو کند. من درباره همه شخصیت‌هایی که قرار است نقش آفرینی کنم اعم از نقش‌های سینمایی و تلویزیونی- قطعا تحقیقاتی انجام می‌دهم.

گفتنی است، اختتامیه چهارمین دوره پژوهش سال سینمای ایران فروردین ماه ۱۴۰۰ برگزار می شود.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

مذاکره روحانی با قالیباف/ پرداخت یارانه معیشتی اصلاح شد

ش دسامبر 19 , 2020
معاون اقتصادی رئیس‌جمهور از اصلاح مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا برای پرداخت کمک معیشتی خبر داد. محمد نهاوندیان در نشست خبری با اشاره به مذاکره اخیر روحانی با محمدباقر قالیباف رئیس مجلس گفت:‌ در این مذاکره گف‌و‌گوهایی در زمینه طرح اخیر مجلس درباره کمک به خانوارهای نیازمند صورت گرفت. […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000