رئیس کل بانک مرکزی: عدم تعیین تکلیف FATF می تواند در نبود تحریم ها مانعی برای سیستم بانکی کشور در انجام مبادلات بانکی بین المللی باشد

5fdcbccf8c8a6_5fdcbccf8c8a9 رییس کل بانک مرکزی در یادداشتی در مورد نامه رئیس جمهور به رهبر معظم انقلاب در مورد بررسی مجدد لوایح FATF در مجمع نوشت: عدم تعیین تکلیف FATF می تواند در نبود تحریم ها مانعی برای سیستم بانکی کشور در انجام مبادلات باشد.

در این یادداشت آمده: قطب نمای سیاستگذاری بانک مرکزی حول کنترل تورم و کمک به رشد اقتصادی کشور است. در این راستا، نرخ ارز بعنوان یک متغیر کلیدی اقتصادکلان نقشی مهمی بعهده دارد.
سیاست بانک مرکزی بر این استواراست که،نرخ ارز بایستی باتوجه به شرایط اقتصادکلان کشور، ازجمله روند ارزش صادرات نفتی و غیرنفتی، تراز خارجی و جلوگیری ازهدررفت منابع ارزی کشور سامان گیرد.
مقاومت درمقابل کاهش نرخ ارز ازسوی کسانی که ارز دارند، را می توان درک کرد. ولی،عوامل بنیادی بازارشرایط خود را در هرصورت تحمیل خواهدکرد. در همین راستا، تامل وارد کنندگان برای خرید ارز درسامانه نیما نیز قابل درک است.
بانک مرکزی با توجه به همه این عوامل، و با تکیه بر قدرت بازارسازی خود، مسیر حرکت نرخ ارز را رصد کرده و بر اساس مجموعه اهداف سیاستگذاری خود، منابع و ابزارهای در دسترس، آن را مدیریت می کند.
بنا به درخواست دولت و تأئید مقام معظم رهبری مهلت بررسی لوایح پالرمو وCFT در مجمع محترم تشخیص مصلحت نظام تمدید شده است. توجه داشته باشیم، عدم تعیین تکلیف FATF می تواند در نبود تحریم ها مانعی برای سیستم بانکی کشور در انجام مبادلات بانکی بین المللی باشد.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

حسینی‌بوشهری رییس‌ شورای عالی جامعه مدرسین شد

ج دسامبر 18 , 2020
سیاسی/ سیاست داخلی آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری با رای اکثریت قاطع اعضا، به ریاست جامعه مدرسین حوزه علمیه قم انتخاب شد. در جلسه شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با انتخاب آیت الله حسینی بوشهری به ریاست شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، سید احمد خاتمی و […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000