کنایه امام جمعه رشت به روحانی

سیاسی/ سیاست داخلی 5fdc94bf3c6bb_5fdc94bf3c6bd ائمه جمعه در خطبه‌های این هفته به لزوم وحدت در داخل کشور پرداختند.

ائمه جمعه این هفته نیز خطبه‌های خود را به صورت مجازی ایراد کردند؛ خطبه‌هایی که به موضوعات مختلفی اشاره داشت و مهمترین بحث حفظ وحدت در داخل بود.

برخی‌ها هنوز منتظر بلند شدن دود سفید از کاخ سفید هستند

آیت‌الله رسول فلاحتی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه رشت با اشاره به اهمیت نماز جمعه اظهار کرد: آسیب‌های اجتماعی امروز توجه اندیشمندان موحد و غیر موحد دنیای بشر را در برگرفته تا با واکاوی این موضوعات به ارائه برنامه‌هایی بپردازند که فضا را بر زندگی انسان حکم‌فرما کنند.

وی با بیان اینکه سه کشور مجرم اروپایی طرحی درباره مصوبه مجلس در رابطه با برخورد با تحریم‌ها نوشته‌اند، گفت: از این کشورها جز این برخوردها چیز دیگری انتظار نمی‌رود آن‌ها با دخالت در احکام قوه قضائیه ایران مبنی بر اعدام فردی در لباس خبرنگاری، با روح طلبکارانه از ایران درخواست‌هایی داشته و گفتند ایران به برجام برگردد.

امام‌جمعه رشت با بیان اینکه کنترل دشمنان بحث موشکی ایران را در برنامه‌های خود دارند، افزود: اروپاییان به همگرایی تاکتیکی روی آورده تا با آمدن بایدن با او جمع شوند قبلاً به رئیس‌جمهور هم در گیلان گفتم که اروپایی‌ها یدک‌کش آمریکا هستند و با دست‌های مخملی اقدامات شوم خود را در پیش می‌گیرند.

وی با اشاره به نشست رهبری معظم انقلاب با مقامات عالی کشور و خانواده شهید قاسم سلیمانی تصریح کرد: کم دیده‌شده که رهبر معظم انقلاب چنین گلایه‌مند بوده باشند، خطاب ایشان به شخصیت‌های سیاسی نیز مشهود بوده، لذا انتظار می‌رود که وحدت و همگرایی را مسؤولان برهم نزنند و باوجود صبر مردم بر مشکلات، مسئولان با عدم وحدت مردم را آزار ندهند.

فلاحتی با اشاره به مصاحبه اخیر رئیس قوه مجریه کشور خاطرنشان کرد: برخی‌ها هنوز منتظر بلند شدن دود سفید از کاخ سفید هستند و به عنوانی انگار دنبال نخود سیاه هستند، اوباما و ترامپ در مذاکرات چه کردند که نفر سوم بخواهد انجام دهد؟!

وی با بیان اینکه امروز در دنیا برای همگان عدم تعهد آمریکا مشهود بوده، آنگاه برخی از داخلی‌ها دل‌خوش به آمدن کسانی هستند که شاید برای مردم آسایش بیاورند گفت: آن‌ها ظالم و آدمکش هستند امروز در داخل کشور نیز هر کسی به ظالم اعتماد کند، خود نیز ظالم است.

خطیب جمعه رشت با تأکید بر اینکه مردم با تأسی از فرهنگ عاشورا مرگ سرخ را بهتر از زندگی ذلت می‌دانند، افزود: ملت ما رفاه را با عزت می‌خواهند با ذلت، اگر دشمن ما را تحریم کند ما فرزندان رمضان هستیم اگر ما را تهدید به شمشیر کنند ما فرهنگ عاشورا هستیم، همگان بدانند که امروز افرادی که بدون به توجه به تاریخ به آینده ایران فکر نکرده و فقط دنبال سیر کردن شکم خود هستند در میان مردم ایران جایی ندارند.

وی با بیان اینکه مسلمانان و شیعیان برنامه جامعه و کاملی دارند که از طریق شریعت به آن‌ها رسیده است، گفت: مسلمانان و شیعیان نسخه‌های شریعت کاملی دارند که با تکیه‌بر آن می‌توانند سبک زندگی درست و عقلانی در پیش بگیرند.

امام‌جمعه رشت با تأکید بر ترویج سبک زندگی اسلامی افزود: زنا یکی از موضوعاتی است که شریعت مقدس برای آن قوانین مشخص کرده که این موضوع به زنای چشم، ذهن و جسم تقسیم می‌شود و خداوند تأکید می‌کند که مسلمانان خود را از آن دور بدارد.

اولین خطبه امام جمعه جدید بجنورد

حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی در بخشی از سخنان خود با اشاره به توصیه‌های اخیر مقام معظم رهبری در مورد ضرورت وحدت همه اقشار و مسئولان به‌ویژه رؤسای سه قوه، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند از همه مسئولان حمایت می‌کنم به شرط اینکه به اهداف این ملت پایبند باشند؛ بر این اساس اگر مسئولان به اهداف مردم و ملت پایبند باشند حمایت‌های رهبری از آن‌ها مداوم خواهد بود.

نوری گفت: در شرایطی که بیکاری به جوانان و بیماری به جامعه فشار آورده و فقر هم از سوی دیگر بخشی از مردم را گرفتار کرده است همه باید سعی کنیم اختلافات را کنار بگذاریم و مثلث شوم گرفتاری ملت ایران یعنی بیکاری، بیماری و فقر را از جامعه بزداییم.

وی تصریح کرد: در چنین موقعیتی همه مسئولان باید در هر سه قوه تلاش و کار شبانه‌روزی کنند تا مشکلات ملت به حداقل برسد و خدای‌ناکرده به‌گونه‌ای نشود که در این اختلافات، برخی از کارها بر زمین بماند.

تمرکز عمده دولت باید بر خنثی‌سازی تحریم‌ها باشد

امام‌جمعه بجنورد در ادامه با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب درباره ضرورت رفع تحریم‌ها و مهم‌تر از آن خنثی‌سازی تحریم‌ها، اظهار کرد: رفع تحریم‌ها خوب و شایسته است؛ اما مهم‌تر از آن خنثی‌سازی تحریم‌ها است.

وی افزود: برداشتن تحریم‌ها توسط دشمن صورت می‌گیرد و برای برداشتن آن هم به دنبال بده و بستان هستند، هرچند گاهی به دلیل عناد و دشمنی ریشه‌دار حتی با بده و بستان هم تحریم‌ها را برنمی‌دارند؛ به‌گونه‌ای که می‌بینیم دولت هشت سال است تلاش می‌کند در قالب برجام تحریم‌های ظالمانه را رفع کند ولی دشمنان این اجازه را نداده‌اند.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: قرار بود با پایان یافتن مذاکرات هسته‌ای منتهی به برجام، همه تحریم‌ها به‌صورت یک‌باره برداشته شود؛ اما چهار سال است این موضوع به تأخیر افتاده؛ زیرا برداشتن تحریم دست دشمنان است.

وی ادامه داد: اما خنثی‌سازی تحریم دست خودمان است؛ یعنی باید به‌گونه‌ای توانمند و قدرتمند شویم که دشمن نه بتواند ما را تحریم کند و نه نیازی به تحریم ببیند؛ زیرا احساس کند تحریم برای او سودی ندارد.

نوری اضافه کرد: روزگاری دشمنان ما را در حوزه صنایع نظامی تحریم می‌کردند تا نتوانیم اسلحه وارد کنیم؛ اما امروز به‌جایی رسیده‌ایم که تحریم‌ها در این بخش هیچ اثری ندارد؛ زیرا نیازی به واردات سلاح و موشک و تسلیحات نداریم و اگر هم تحریم می‌کنند برای این است که نتوانیم صنایع نظامی و تسلیحات خود را صادر کنیم؛ بر این اساس اگر در سایر زمینه‌ها هم خود را تقویت کرده و قوی شویم دنیا احساس می‌کند تحریم ما فایده‌ای ندارد و این‌گونه تحریم‌ها خنثی می‌شود.

مردم از دورهمی های یلدایی پرهیز کنند

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی در خاتمه با اشاره به در پیش بودن شب یلدا، اظهار کرد: مردم در این ایام کرونایی از برگزاری دورهمی ها به‌ویژه در شب یلدا پرهیز کنند تا روند کاهشی شیوع بیماری و مرگ‌ومیر در استان در چند هفته اخیر، خدای‌ناکرده به دلیل برگزاری همین دورهمی ها بار دیگر صعودی نشود، به این امید که ان‌شاءالله تا سال بعد این مریضی با ساخت واکسن ایرانی ریشه‌کن شده و بار دیگر بتوانیم سنت زیبای صله‌رحم را به‌جا آوریم.

امام جمعه یزد: نیات ما در قیامت مجسم می‌شود

آیت‌الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های مکتوب این هفته یزد (پیام جمعه) افزود: اگر مردم و مدیران وحدت کلمه در تمامی شرایط را سرلوحه خویش قرار دهند موجب شکست دشمنان در تداوم تحریم‌های ظالمانه و تهدیدهای همیشگی است .

وی با تبریک میلاد حضرت زینب‌کبری (س) و روز پرستار ادامه داد: فرهنگ والای این بانوی نمونه اسلام و فرهنگ سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در اصل همان فرهنگ ظلم‌ستیزی، ترحم به یکدیگر و فرهنگ کار برای خدا و خدمت به مردم و جامعه‌اسلامی است.

امام جمعه یزد اظهار کرد: حضرت زینب (س) حتی زمانی که در دست دشمن اسیر بود هرگز در برابر آنها احساس ضعف نکرد و این نکته بسیار ارزشمندی است که امروز باید مدنظر همه ما باشد و هرگز نباید در مقابل استکبارجهانی احساس نیاز کنیم.

ناصری یزدی با تاکید بر اینکه همه باید با روحیه حضرت‌زینب (س) در برابر دشمنان ایستادگی کنند اظهار کرد: دشمنان هر حیله‌ای که دارند به کار بگیرند اما بدانند که ما در مسیر حق، اهل بیت(ع) و انقلاب اسلامی حرکت می‌کنیم و اسلام را نمی‌توان شکست داد.

امام‌جمعه یزد به فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد شهید سلیمانی اشاره و بیان کرد: ایشان قوی شدن و قدرت یافتن در همه زمینه‌ها را مورد تاکید قرار داد زیرا اگر انسان ضعیف باشد پایمال است بنابراین باید تلاش کنیم در علم، اراده، تصمیم‌گیری‌ها، ایستادگی مقابل دشمن خود را تقویت کنیم و هرگز هراس نداشته باشیم.

ناصری یزدی با بیان اینکه نیات ما در قیامت مجسم می‌شود افزود: نیات خوب در قالب اعمال خوب و نیات بد در قالب اعمال بد مجسم خواهد شد بنابراین کیفیت اعمال نزد پروردگار بستگی به اعمال ما دارد و همه ما باید تلاش کنیم که در نیات و اعمال خود دقت و نظر داشته باشیم .

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌ جمعه یزد ادامه داد: حفظ اتحاد ملی از دیگر توصیه‌های مقام معظم رهبری است و اگر ملت دست هم را بگیرند و مسوولان اختلافات خود را به مردم نکشانند می‌توان در مسیر رشد و عزت کشور اسلامی قدم برداشت.

ناصری یزدی در پایان با اشاره به فرارسیدن شب یلدا بیان کرد: مردم در خانه‌های خود بمانند و دغدغه و رنج پرستاران را در این ایام با برگزاری مهمانی و دورهمی‌ها زیاد نکنند.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

پرداخت «فوق‌العاده ویژه» پرستاران از دی ماه

ج دسامبر 18 , 2020
رئیس سازمان نظام پرستاری از ابتلای ۶۰ هزار پرستار به کووید ۱۹ طی مدت زمان ورود کرونا به کشور خبر داد و گفت: فوق العاده ویژه پرستاران دی ماه پرداخت می‌شود. محمد میرزابیگی ضمن تبریک ولادت حضرت زینب (س) و با یاد روح شهدا در دفاع مقدس و دفاع از […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000