نقاشی کشف شده رکورد فروش را شکست

5fda33e4be932_2020-12-16_19-50 تابلو نقاشی از «دومنیکو گرلاندایو» ـ نقاش ایتالیایی ـ به شش برابر قیمت تخمینی فروخته شد.

با به اتمام رسیدن حراجی شاهکارهای قدیمی کریستیز، رکورد جدیدی در فروش آثار «دومنیکو گرلاندایو» نقاش رنسانس اهل ایتالیا به ثبت رسید.

تابلو نقاشی «سالواتور موندی» اثر «گرلاندایو» که به تازگی کشف شده است رکورد فروش آثار این هنرمند را شکست و در حراجی اخیر «کریستیز» به شش برابر قیمت تخمینی یعنی قیمت ۱.۸ میلیون پوند به فروش رسید.

«سالواتور موندی» اثر «گرلاندایو»

پیش‌تر کارشناسان قیمت تقریبی این اثر را بین ۳۰۰ الی ۵۰۰ هزار پوند برآورد کرده بودند.

پیش از این، رکورد گران‌ترین اثر این هنرمند قرن پانزدهمی به تابلو «مریم مقدس و کودک به همراه فرشتگان» تعلق داشت که در سال ۲۰۰۱ در حراجی ساتبیز به قیمت ۱۵۴۲۵۰ دلار فروخته شده بود.

تابلو نقاشی دیگری با عنوان «سالواتور موندی» که توسط «لئوناردو داوینچی» خلق شده است در سال ۲۰۱۷ در حراجی کریستیز به قیمت ۴۵۰ میلیون دلار فروخته شد و به گرانترین تابلو نقاشی جهان تبدیل شد.

تابلو نقاشی طبیعت بی‌جان «یک ضیافت» اثر «جان دیویدز دِهیم» نقاش هلندی دیگر اثری بود که در این حراجی رکورد شکست.

«یک ضیافت» اثر «جان دیویدز دِهیم»

این تابلو نقاشی که با قیمت تقریبی ۴ الی ۶ میلیون پوند در حراجی به فروش گذاشته شده بود در نهایت به قیمت ۴.۸ میلیون پوند فروخته شد.

در این حراجی که ۴۴ اثر برای فروش ارائه شده بود در مجموع ۳۸ اثر به فروش رسید و ارزش کلی آثار فروخته شده به ۲۲.۸ میلیون پوند رسید.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

بازیگران و عکس های عجیب و غریبشان، از ریحانه پارسا تا سحر قریشی/ عکس ها

چ دسامبر 16 , 2020
گاهی اوقات بازیگران مشهور وسرشناس کشورمان عکس‌های عجیبی غریبی در صفحه شخصی خود در ایسنتاگرام به اشتراک می‌گذارند. با گسترش فضای مجازی این روزها کم‌تر افرادی را در جامعه پیدا خواهید کرد که از این فضا به خصوص فضای اینستاگرام دورباشد و در این برنامه عکس محور فعالیت نداشته باشد.در […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000