سازمان جهانی بهداشت هشدار داد: خطر موج جدید شیوع کرونا در آغاز ۲۰۲۱

5fda1f55e6b52_2020-12-16_18-23

سازمان جهانی بهداشت روز چهارشنبه درباره احتمال گسترش موج جدید بیماری کووید-۱۹ در هفته های ابتدایی سال جدید میلادی (۲۰۲۱) هشدار داد.

با نزدیک شدن به تعطیلات کریسمس و سال نوی میلادی، دفتر اروپایی سازمان جهانی بهداشت ضمن هشدار درباره «خطر بالای» شیوع موج جدید بیماری کووید-۱۹ در هفته ها و ماه های ابتدایی سال ۲۰۲۱ در اروپا، به شهروندان اروپایی توصیه کرد تا در دوران تعطیلات در اجتماعات و میهمانی های خانوادگی از ماسک استفاده کرده و فاصله فیزیکی را رعایت نمایند.

به گزارش تارنمای این نهاد بهداشتی بین المللی، با وجود پیشرفت ناچیز کشورها در مهار بیماری اما قدرت سرایت ویروس در منطقه اروپا همچنان گسترده و شدید است. به این ترتیب جلوگیری از خطر بالای شیوع دوباره بیماری در هفته های ابتدایی سال ۲۰۲۱، همکاری و تعهد همگان را می‌طلبد. به بیان دقیق تر، تصمیمات فردی در این تعطیلات زمستانی بر همه جامعه تاثیرگذار خواهد بود.

سازمان جهانی بهداشت با اشاره به فعالیت پرطرفدار اسکی به عنوان یکی از حوزه های کلیدی اقتصادی اروپا که در ماه های اخیر محل اختلاف برخی کشورهای قاره سبز بر سر مسئله تعطیلی پیست های این ورزش زمستانی بوده است، نوشت: در تعطیلات آینده، اسکی به خودی خود باعث گسترش کووید-۱۹ نمی‌شود اما از کشورها خواست تا به دقت فعالیت های فصلی را در جهت جلوگیری از ازدحام افراد به ویژه در محیط های بسته بررسی نمایند.

بر اساس اعلام سازمان جهانی بهداشت، مقامات اروپایی می بایست با ارزیابی دقیق اجتماعات در دوران تعطیلات پیش رو اعم از ورزشی، تفریحی یا مذهبی، در صدد اتخاذ تدابیری همچون به تعویق انداختن، لغو اجتماعات گسترده و یا اعمال محدودیت ها بر آیند.

براساس آخرین اطلاعات تارنمای آماری «ووردو میترز» تا امروز ۱۶ دسامبر ۲۰۲۰ میلادی (۲۶ آذر ماه ۱۳۹۹) روسیه، فرانسه، انگلیس، ایتالیا و اسپانیا به ترتیب با ثبت بیش از دو میلیون و ۷۳۴ هزار، دو میلیون و ۳۹۱ هزار، یک میلیون و ۸۸۸ هزار، یک میلیون و ۸۷۰ هزار و یک میلیون و ۷۷۱ هزار مورد ابتلا، پنج کشور نخست اروپایی به لحاظ شمار مبتلایان ویروس کرونا قرار دارند.

badoorbin
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

احتساب سابقه سربازی با پرداخت ماهانه ۱۳۴ هزار تومان

چ دسامبر 16 , 2020
بیمه‌شدگان تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی که بر مبنای حداقل حقوق لیست ارسال می‌کنند می‌توانند با پرداخت ماهی ۱۳۴ هزار تومان و به صورت غیرحضوری دوران خدمت سربازی خود را به سوابق بیمه اضافه کنند. حسین امیری‌گنجه، مدیر کل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ که در جمع کارگروه طرح ۳۰۷۰ […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000