آیا ترامپ به زندان می‌افتد؟ / ابهام در فرجام بدقلق‌ترین رئیس‌جمهور آمریکا

سیاسی/ بین الملل 5fd920c548bb1_2020-12-16_00-17 با مشخص شدن نتیجه انتخابات، به نظر می‌رسد که خود ترامپ نیز به این موضوع پی برده که می‌توند هر لحظه به دردسر بیفتد. بسیاری معتقدند ترامپ برای فرار از دادگاه از همین حالا در حال تشکیل یک تیم حقوقی قدرتمند است.

به گزارش خبر فوری، یکی از دلایلی که ترامپ حاضر نیست شکست در انتخابات ۲۰۲۰ را بپذیرد، سرنوشت نامعلوم او پس از ترک کاخ سفید است. پرونده‌های متعدد مالی و اخلاقی ممکن است از ترامپ یک محکوم قضایی بسازد.

الف. پرونده‌های مالی

بر اساس گزارش نیویورک تایمز، بنابه اسناد موجود، دونالد ترامپ در ۱۰سال از ۱۵ سال گذشته مالیات بردرآمد نپرداخته است و در سالی که به ریاست جمهوری رسید تنها ۷۵۰دلار مالیات داده است. این در حالی است که در جریان کارزار انتخاباتی خود به کرات بابت موفقیتش به عنوان یک بازرگان میلیاردر فخرفروشی کرده است.

نشریه نیویورک تایمز که به پرونده مالیاتی ترامپ دست یافته می‌گوید او در نخستین سال ریاست جمهوریش تنها ۷۵۰ دلار مالیات پرداخته است.

پرونده مالیاتی آقای ترامپ نشان می‌دهد که او سال‌ها تظاهر به ضرر می‌کرد و به راه‌هایی که به او اجازه می‌داد از پرداخت مالیات بر درآمد در سطح یک میلیاردر معاف شود، متوسل شده بود.

ب. فساد اخلاقی

در طول این چهار سال، ترامپ با اتهامات گوناگون جنسی نیز روبه رو بوده است. افراد بسیاری رئیس جمهور آمریکا را به آزار جنسی یا تجاوز متهم کردند. حدود ۱۰ زن تاکنون به رئیس جمهور آمریکا اتهام زده اند. نام این افراد به این شرح است: جسیکا لیدز، ناتاشا استوینوف، سامر زرووس، راشل کروکس، تمپل تاگارت، کریستین اندرسون، جیل هارث، کتی هلر، تاشا دیکسون و کارنا ویرجینیا.

ترامپ در این مدت به علت مصونیت قضایی از پاسخگویی رسمی به این اتهامات گریخته با این حال ممکن است در صورت پیگیری قضایی و اصرار مخالفان سیاسی او، این پرونده‌ها در سال جاری برایش دردسر ایجاد کنند.

ج. خیانت و جاسوسی

خیانت اتهامی بود که باعث شد رئیس جمهور جنجالی آمریکا تا استیضاح و حتی عزل هم پیش برود. صحبت تلفنی ترامپ با رئیس جمهور اوکراین و درخواستش از او در مورد رسوا کردن فساد مالی پسر جو بایدن برای ترامپ بسیار گران تمام شد. همچنین اتهامات مربوط به انتخابات ۲۰۱۶ و تحقیقات بازرس مولر مبنی بر دخالت روسیه در انتخابات و زد و بند ترامپ با پوتین نیز از جمله اتهاماتی است که هر چند همان موقع توسط سنا و دادگاه رد شد اما شاید در صورت تداوم دعوای "جمهوری‌خواه – دموکرات" برای رئیس‌جمهور آمریکا دردسر ایجاد کند.

ترامپ چه کار می‌کند؟

به نظر می‌رسد که خود ترامپ نیز به این موضوع پی برده که می‌توند هر لحظه به دردسر بیفتد. بسیاری معتقدند ترامپ برای فرار از دادگاه از همین حالا در حال تشکیل یک تیم حقوقی قدرتمند است. از طرف دیگر بسیاری از این گفته اند که شاید ترامپ از کشور آمریکا خارج شود و برای مدتی در اروپا و شاید اسرائیل زندگی کند.

این همان چیزی است که «باربارا رس» نویسنده کتاب «برج از دروغ‌ها» نیز بر آن تاکید دارد. رس پیش از آغاز انتخابات گفته بود: " اگر ترامپ در انتخابات شکست بخورد، او اولا هرگز چنین چیزی را تصدیق نخواهد کرد و ثانیا کشور را ترک خواهد کرد. ترامپ احتمالاً در یکی از ساختمان‌های خود در یک کشور دیگر ادامه زندگی می‌دهد. او از هر کجایی می‌تواند تجارت خود را انجام دهد."

حالا مشخص شده که قسمت اول پیش‌بینی رس درست از آب درآمده است. ترامپ در انتخابات شکست خورد و نتیجه آن را هم نپذیرفت. اکنون قسمت دوم این پیش‌بینی باقی مانده است. آیا ترامپ کشور آمریکا را ترک می‌کند؟ باید صبر کرد و دید درآینده چه اتفاقاتی خواهد افتاد؟

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

صدور مجوز داروی گیاهی درمان اعتیاد به زودی/ بوپرنورفین جایگزین متادون می‌شود

چ دسامبر 16 , 2020
ستاری درباره آخرین اخبار از داروی گیاهی درمان اعتیاد که توسط شرکت های دانش بنیان‌ ساخته شده است، توضیحاتی داد. سورنا ستاری درباره آخرین اخبار از داروی گیاهی درمان اعتیاد که توسط دانش بنیان‌ها ساخته شده است، اظهار کرد: در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یک ستاد در حوزه […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000