آیا تونس هم روابطش را با اسرائیل عادی می‌کند؟

سیاسی/ بین الملل 5fd90279ea369_2020-12-15_22-07 نخست‌وزیر تونس چند روز بعد از این‌که مراکش روابط خود را با دولت عبری از سرگرفت، اعلام کرد، عادی سازی روابط با اسرائیل "مطرح نیست".

هشام المشیشی به فرانس ۲۴ گفت: تصمیم مراکش برای عادی سازی روابط با اسرائیل آزادنه بود، ما به راه حل کشور برادر و کشوری که بسیار دوستش داریم، احترام می‌گذاریم.

المشیشی تاکید کرد: هر کشور واقعیت و حقیقت و دیپلماسی خود را دارد که آن را برای ملتش ترجیح می‌دهد. دولت آمریکا این مساله را با کشور ما مطرح نکرده است.

رئیس‌جمهوری آمریکا روز پنج‌شنبه اعلام کرد، مراکش متعهد به برقراری روابط با رژیم صهیونیستی شد و واشنگتن حاکمیت مراکش بر صحرای غربی که مورد مناقشه است،‌ به رسمیت خواهد شناخت.

بعد از امارات، بحرین و سودان مراکش چهارمین کشور عربی است از ماه اوت تاکنون روابطش را با رژیم صهیونیستی عادی کرده است.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

سازمان غذا و داروی آمریکا: واکسن ضد کرونای مدرنا ۹۴ درصد اثربخش است

س دسامبر 15 , 2020
سیاسی/ بین الملل سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) امروز(سه شنبه) اعلام کرد: واکسن مدرنا ایمن و به میزان ۹۴ درصد اثربخش است به این معنی که ممکن است به دومین واکسن مجاز ویروس کرونا در آمریکا تبدل شود. به گزارش خبر فوری و به نقل از آرتی، این سازمان […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000