بازگشت مهرداد و محمدجواد با بازی انتخابات

سیاسی/ مجلس 5fd8f9addc319_2020-12-15_21-30 نمایندگان مجلس امروز در جلسه علنی خود، به بررسی بندهایی از طرح اصلاح قانون انتخابات پرداختند. قانونی که ماه‌هاست، باعث نگرانی برخی نامزدهای احتمالی شده است.

یکی از نگرانی‌ها بابت تعیین شرط سنی برای کاندیداتوری است. شرط ۴۰ سال برای نامزدی در این انتخابات می‌توانست برای چهره‌هایی چون محندجواد آذری جهرمی یا مهرداد بذرپاش محدودیت‌هایی ایجاد کند که البته به تصویب نرسید.

از سوی دیگر برخی نمایندگان تلاش کردند تا سقف ۷۰سال نامزدی را تغییر دهند که آن هم بی نتیجه ماند و بنابراین چهره‌های ۷۰ساله که نسل نخست فعالان انقلابی را دربرمی‌گیرد، دیگر امکان نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری را نخواهند داشت.

منتقدان طرح مجلس برتین باورند که ایجاد محدودیت برای نامزدی در انتخابات، نقض قانون اساسی است و آزادی افراد برای قرار گرفتن در معرض رای مردم را سلب می‌کنند.

موافقان اما استدلال می‌کنند که آسان‌گیری برای نلمزدی، کار شورای نگهبان برای بررسی صلاحیت نامزدها را سخت کرده و اجازه دادن برای ثبت‌نام همه چهره ها، می‌تواند باعث وهن انتخابات شود.

با توجه به رای پایین به پیشنهاد افزایش کف سنی برای نامزدی، به نظر می‌رسد حامیان اصولگرای چهره هایی چون مهرداد بذرپاش که پیش از این هم با رای بالایی او را منتخب مجلس در ریاست دیوان محاسبات کرده بودند، حاضر به همراهی با دیگر نمایندگان برای بستن باب جوانگرایی برای ورود به پاستور نشدند.

با این حال هنوز بندهای دیگر این طرح مانند سوابق موثر اجرایی نامزدها می‌تواند فرصتی برای حذف برخی کاندیداهای احتمالی دارد و باید دید مجلس چه سیاستی درقبال این محدودیتها ایجاد کرده و شورای نگهبان در نهایت آن را تایید خواهد کرد یا نه.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

جایزه جشنواره برزیلی به «برزخ» رسید

س دسامبر 15 , 2020
فیلم کوتاه «برزخ» ساخته قصیده گلمکانی از جشنواره برزیلی جایزه گرفت. جشنواره برزیلی‌ Alter do Chão جایزه‌ بهترین فیلم با عنوان «فیلم داستانی شبه‌واقعی» را به فیلم کوتاه برزخ ساخته قصیده گلمکانی اهدا کرد. در این دوره از جشنواره ۱۲۱ فیلم در بخش‌ مسابقه حضور داشتند که سینمای ایران با […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000