هیلاری کلینتون خواستار برچیده شدن الکترال کالج شد

سیاسی/ بین الملل 5fd877b9ab430_2020-12-15_12-15 نامزد شکست‌خورده انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا خواستار حذف الکترال کالج و انتخاب رئیس‌جمهور از طریق آرای مردمی شد.

هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه سابق آمریکا و نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ این کشور، بار دیگر خواستار برچیدن الکترال کالج برای انتخاب رئیس جمهور شد و در توئیتی اعلام کرد رئیس جمهور آمریکا نیز باید همانند هر سمت دیگری با آرای مردمی انتخاب شود.

او در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ موفق به کسب آرای مردمی بالاتر مقابل دونالد ترامپ، رقیب جمهوری‌خواه خود، شد، اما به دلیل آرای الکترال کالج مقابل رقیب انتخاباتی خود متحمل شکست شد. وزیر خارجه اسبق آمریکا در آن زمان تاکید کرد که الکترال کالج تنها یکی از عوامل خارجی است که موجب شکست سنگین وی در انتخابات شده است.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که دیروز نمایندگان الکترال کالج در آمریکا جو بایدن، نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری، را به عنوان رئیس جمهور منتخب این کشور انتخاب کردند. بایدن توانست با اختصاص ۳۰۲ رای الکترال به خود به عنوان چهل و ششمین رئیس‌جمهور آمریکا انتخاب شود.

برای مسجل شدن پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا کسب ۲۷۰ رای الکترال کفایت می‌کند.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

 اردوغان به دنبال هژمونی منطقه‌ای است

س دسامبر 15 , 2020
سیاسی/ بین الملل یک کارشناس مسائل ترکیه گفت: فشارهای اقتصادی و مشکلاتی که با کشورهای باختری دارد کمک می کند که اردوغان فشارهای سختی را متحمل شود و این مسائل را مطرح کند. یعنی می خواهد اینجا بعضی از ناکامی ها را جبران کند. یک کارشناس مسائل ترکیه با بیان […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000