بایدن رسماً رئیس جمهور آمریکا شد

سیاسی/ بین الملل 5fd7ee572ff39_5fd7ee572ff3e جو بایدن نامزد حزب دموکرات تا این لحظه با کسب ۳۰۲ رای گزینشگران انتخاباتی، به طور رسمی پیروز رقابت انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شد.

نشست گزینشگران موسوم به الکترال کالج از ساعت ۱۰ صبح به وقت محلی از ایالت ورمونت آغاز شد و سپس ایالت‌های مختلف هم نشست مشابه را در پایتخت ایالتی برگزار کردند.

هر ایالت متناسب با تعداد سناتورها و اعضای مجلس نمایندگان خود، حق رای گزینشگر انتخاباتی دارد.

مجموع آرای گزینشگران در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ۵۳۸ رای است که سه رای آن مربوط به منطقه ویژه کلمبیا و واشنگتن دی سی است.

هر نامزدی که بتواند حداقل ۲۷۰ رای گزینشگران را به دست آورد، پیروز رقابت و رئیس جمهوری آینده خواهد بود مگر اینکه در زمان اعلام این نتایج به کنگره آمریکا در ۶ ژانویه، نسبت به نتایج اعلامی، اعتراضی مطرح شود.

این اعتراض باید در هر دو مجلس سنا و نمایندگان وارد دانسته شود تا نتایج تغییر یابد که با وجود اکثریت دموکرات ها در مجلس نمایندگان، این کار محتمل نخواهد بود.

به این ترتیب، باید انتظار داشت در ۶ ژانویه، کنگره آمریکا به طور رسمی پیروزی بایدن را اعلام و در ۲۰ ژانویه، قدرت اجرایی را به او واگذار کنند، هرچند که دونالد ترامپ رئیس جمهوری فعلی و کارزار انتخاباتی او همچنان به دنبال مانع‌تراشی در انتقال قدرت هستند.

ترامپ همچنان انتخابات را بزرگترین تقلب در تاریخ آمریکا می‌داند و می‌گوید جهان به این انتخابات می‌خندند.

با این حال پیش بینی می‌شود بایدن در نشست امروز گزینشگران ۳۰۶ رای خود را تثبیت و سهم ترامپ هم همان ۲۳۲ رای باشد.

در نشست‌های امروز، ایالت‌های کلیدی میشیگان، ویسکانسین، جورجیا، نوادا، آریزونا و پنسیلوانیا هم به طور قطعی به بایدن رای دادند.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

پارلمان درباره عادی سازی روابط با اسرائیل تصمیم می گیرد

س دسامبر 15 , 2020
سیاسی/ بین الملل نخست وزیر دولت انتقالی سودان اعلام کرد که پارلمان آتی این کشور درباره مساله عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی تصمیم نهایی می گیرد. عبدالله حمدوک گفت: موضع فعلی سودان درخصوص موضوع عادی‌سازی روابط با اسرائیل تغییری نکرده است و ما منتظر پارلمان بعدی برای تصمیم گیری […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000