داروی پر سر و صدای ایرانی ایدز چه شد؟

5fd784f347843_5fd784f347847

چندین سال پیش، از دارویی ایرانی و گیاهی برای درمان مبتلایان HIV رونمایی شد که سر و صدای زیادی به پا کرد اما علی رغم رسانه‌ای شدن این دارو، مدتی که گذشت دیگر خبری از این دارو نشد و در مراحل نهایی متوقف شد.

در آن زمان ادعا شد این دارو که آیمود نام داشت، بعد از ۹۰ روز مصرف، سیستم ایمنی بدن مبتلایان را تقویت می‌کند و تا دو سال پس از قطع مصرف، میزان سلول‎های دفاعی بدن را بالا نگه می‌دارد.

دکتر مینو محرز در آن زمان در گفت‌وگو با رسانه‌ها گفته بود: این دارو بر روی بیش از ۴۰۰۰ بیمار مبتلا به ایدز تزریق شده بود و خوب هم جواب داده بود، به‌طوری‌که خود این بیماران متقاضی استفاده از این دارو شده بودند و در مدت سه ماه هر روز این دارو را تزریق می کردند که این نشان دهنده اثربخش بودن دارو بود. اما فاصله‌ای که بین شروع کار و توقف آن ایجاد شد، باعث شد خیلی از برنامه ها از دست برود و حالا بودجه خیلی سنگینی می خواهد که از توان وزارت بهداشت و دولت خارج است.

کازرونی درباره این دارو می‌گوید: تاثیر این دارو بیشتر روی تقویت سیستم ایمنی بود نه اینکه روی خود ویروس اثر بگذارد، این دارو در آن زمان معرفی شد و مراحلی را طی کرد اما در مراحل آخرش برنامه پیش نرفت و به مرحله تولید نهایی و مجوز نرسید.

badoorbin
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

زن جوان: عذاب وجدان دارم، مجازاتم کنید!

د دسامبر 14 , 2020
از عذاب وجدانی که دچار آن شده ام به شدت زجر می کشم. دیگر تحمل نگاه های سنگین همسرم را ندارم. روزگار تلخی را می گذرانم و هیچ راهی را برای فرار از این دنیای زجرآور خودساخته پیدا نمی کنم. زن جوان در حالی که اشک می ریخت، با اصرار […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000