رژیم صهیونیستی شرکت‌های نفتی طرف قرارداد با لبنان را تهدید کرد

سیاسی/ بین الملل 5fd768ea2febd_5fd768ea2fec0 به دنبال توقف مذاکرات لبنان و رژیم صهیونیستی درباره ترسیم مرزهای دریایی، منابع رسانه‌ای عبری فاش کردند که این رژیم درصدد تحت فشار قرار دادن شرکت‌های نفتی خارجی تحت قرارداد با بیروت است.

روزنامه الأخبار در گزارشی به نقل از منابع رسانه‌ای عبری نوشت، به دنبال توقف مذاکرات لبنان و رژیم صهیونیستی درباره ترسیم مرزهای دریایی میان دو طرف اینگونه به نظر می‌رسد که این رژیم تصمیم به اعمال فشار بیشتر برای واداشتن لبنان به چشم‌پوشی از حق و حقوق نفتی و گازی خود گرفته است.

در همین حال روزنامه عبری زبان هاآرتص نوشت، رژیم صهیونیستی به طور غیر مستقیم تهدید کرده که مشکل لبنان این است که بن بست در مذاکرات ترسیم مرزهای دریایی، آغاز عملیات اکتشاف گاز توسط شرکت‌هایی از فرانسه، ایتالیا و روسیه که با طرف لبنانی قرارداد امضا کرده‌اند را به تأخیر می‌اندازد و این شرکت‌ها تا زمانی که اختلافات مرزی حل و فصل نشوند، اکتشاف را آغاز نخواهند کرد.

طبق این گزارش، رژیم صهیونیستی همچنین این پیام را برای شرکت‌های طرف قرارداد با لبنان ارسال کرده است.

الأخبار در ادامه نوشت، بنابراین رژیم صهیونیستی و البته پس از آن ایالات متحده، در حال تلاش برای اعمال فشار بر شرکت‌های "توتال" فرانسه، "انی" ایتالیا و "نوواتک" روسیه است.

در ادامه این گزارش آمده است که رژیم صهیونیستی در کنار این اقدامات قصد دارد تا خودش را قربانی تعویق مذاکرات معرفی کند و خودش را اینگونه جلوه دهد که درحال تلاش برای فهمیدن دلایل افزایش سقف مطالبات طرف لبنانی در مذاکرات ترسیم مرزهای دریایی است.

موضوع ترسیم مرزی بین لبنان و فلسطین اشغالی از زمان تشکیل رژیم جعلی صهیونیستی مطرح بوده است.

نخستین دور از مذاکرات میان دو طرف اکتبر گذشته در مقر نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در لبنان (یونیفل) در شهرک ساحلی الناقوره در جنوب این کشور و با نظارت دیوید شنکر معاون وزیر خارجه آمریکا در امور خاور میانه برگزار شده بود.

پنجمین دور از مذاکرات غیرمستقیم ترسیم مرزهای دریایی میان لبنان و رژیم صهیونیستی نیز قرار بود 12 آذر برگزار شود که به دلیل اختلاف نظر میان دو طرف به تعویق افتاد.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

توئیتری شدن سیاست خارجی یک آفت بزرگ است

د دسامبر 14 , 2020
سیاسی/ سیاست خارجی شعری که باعث تنش دیپلماتیک بین تهران و آنکارا شد، توجهات بسیاری را جلب کرد. از طرف دیگر برخی را نگران روابط دو کشور کرد. البته در انتها با تماس وزرای خارجه به نظر حل و فصل شده است. زمانی که ترکیه در جنگ قره‌باغ ورود کرد […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000