از سرگیری مذاکرات صلح دولت کابل و طالبان از ژانویه

سیاسی/ بین الملل 5fd75aacd0f7e_5fd75aacd0f81 مذاکرات صلح میان دولت افغانستان و شبه‌نظامیان طالبان اوایل ژانویه از سر گرفته می‌شود.

این مذاکرات میان طرفین افغان ماه سپتامبر در قطر آغاز شد، ماه‌ها پس از آنکه ایالات متحده و طالبان به توافقی برای خروج ۱۲ هزار نظامی آمریکایی باقیمانده، در ازای تضمین‌های امنیتی طالبان و یک تعهد به مذاکرات صلح دست یافتند.

اعضای هیات دولت افغانستان امروز (دوشنبه) اعلام کردند که از دوحه به کابل بازمی‌گردند. یک مقام ارشد افغان که ناظر به ارتباطات دیپلماتیک با طالبان است، گفت: ما اکنون وقفه‌ای ایجاد می‌کنیم و زمانی که مذاکرات از سر گرفته شود، برای گفت‌وگو روی دستورکار آماده‌ایم.

سخنگوی طالبان فعلا در این رابطه اظهارنظری نکرده است.

با وجود فرایند صلح، خشونت در افغانستان به پایان نرسیده است. درگیری‌های روزمره‌ای در نقاط مختلف این کشور در جریان است و حملات راکتی و انفجار بمب در کابل دیده می‌شود.

در روزهای گذشته، نیروهای آمریکایی یک حمله هوایی علیه شبه‌نظامیان طالبان به منظور حفاظت از نیروهای دولتی در ولایت قندهار ترتیب دادند که نمونه‌ای نادر از مداخله آمریکا از زمان امضای توافق با طالبان بود.

مقام‌های افغان در این ولایت جنوبی به رسانه‌ها گفتند، وقتی ارتش آمریکا این شبه‌نظامیان را بمباران کرد و جان بیش از ۲۰ تن از آنها را گرفت، طالبان در حال برنامه‌ریزی برای حملات هماهنگ علیه نیروهای امنیتی بود. طالبان، ایالات متحده و دولت افغانستان را به کشتن غیرنظامیان در این حمله هوایی متهم کرد.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

برنامه عادل فردوسی‌پور برگشت

د دسامبر 14 , 2020
پایگاه اطلاع‌رسانی صداوسیما خبر از شروع مجدد پخش برنامه «فوتبال ۱۲۰» داد. برنامه «فوتبال ۱۲۰» از پنج‌شنبه ۲۷ آذر به تهیه‌کنندگی عادل فردوسی‌پور به روی آنتن شبکه ورزش می‌رود. برنامه «فوتبال ۱۲۰» با تغییرات جدید در دکور و همچنین محتواهای جدید و متنوع در آیتم‌ها، در آستانه شب یلدا به […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000