شاخص آلودگی هوا در برخی مناطق بالای ۱۵۰ است

5fd5cf0eeeb1f_5fd5cf0eeeb22

سخنگوی سازمان اورژانس کشور در پی افزایش شاخص آلودگی هوا توصیه هایی را به شهروندان شهرهای آلوده بیان کرد.

مجتبی خالدی، در این باره اظهار کرد: همانطور که می‌دانید شاخص آلودگی هوا امروز به طور میانگین در وضعیت ناسالم برای گروه های حساس اعلام شده است.

وی ادامه داد: در بعضی از مناطق شهر تهران به جهت آلودگی بیشتردر وضعیت ناسالم برای همه گروه ها هست. همانطور که می‌دانید آلودگی هوا یک ریز فاکتور محیطی برای سلامت انسان به شمار می رود و هدف اول آلودگی هوا مشکلاتی است که برای قلب و ریه افراد به وجود می آورد.

وی ادامه داد: شاخص کیفیت هوا که شاخصی جهت پیش‌بینی کیفیت روزانه هوا است در مناطقی به طور میانگین ١٢٠ به بالاست و در برخی مناطق ازعدد ١۵٠ نیز عبور کرده است که ناسالم برای همه گروه ها است.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت: خواهش من از تمام شهروندان تهران، مشهد، اراک، اصفهان و قزوین این است که با توجه به اینکه شاید شاخص تا ۴٨ ساعت آینده ادامه پیدا کند، سفرهای غیرضروری خود را لغو کنند و از منزل برای انجام اقدامات غیرضروری خارج نشوند.

وی افزود: افرادی که بیماری های زمینه ای دارند، خانم های باردار، سالمندان، کودکان باید بیشتر رعایت و شیر، میوه، سبزیجات تازه بیشتر استفاده کنند. پیش از مصرف مواد. غذایی حتما ابتدا دست ها و دهان را بخورند و بعد از آن استفاده کنند.

وی اظهار کرد: ورزشکاران هم ممنوعیت فعالیت ورزشی را در این چند روز رعایت کنند.

خالدی در پایان گفت: در این روز ها همه ما از ماسک استفاده میکنیم اما توصیه بیشتری می شود که همه افراد در این زمینه رعایت بیشتری کنند، در خانه بمانند و افرادی که بیماری های زمینه ای دارند در صورتی که احساس ناراحتی کردند بلافاصله با شماره ١١۵ تماس بگیرند.

badoorbin
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

گزارش توئیتری عراقچی از نتایج سفرش به افغانستان

ی دسامبر 13 , 2020
سیاسی/ سیاست خارجی معاون سیاسی وزارت امور خارجه در پایان سفر خود به افغانستان توئیتی را در خصوص جمع بندی سفرش به این کشور منتشر کرد. سید عباس عراقچی نوشت: نشست های عالی در کابل و مذاکرات موفق با معاون وزیر خارجه داشتم. رویکرد منطقه ای نسبت به مذاکرات صلح […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000