زنگنه: فروش ۲.۳ میلیون بشکه نفت به شرط رفع تحریم هاست

5fd60937a8aad_5fd60937a8aaf وزیر نفت گفت: انتقاد نمایندگان نسبت به میزان تعیین شده، نیست بلکه آنها نگران این موضوع هستند که در صورت برداشته نشدن تحریم‌ها دولت چه اقدامی می‌خواهد انجام دهد.

بیژن نامدار زنگنه ادامه داد: ما در صورت عدم رفع تحریم‌ها به روند عادی کار خود طبق گذشته ادامه خواهیم داد، البته در لایحه بودجه سال 1400 پیش‌بینی شده که اگر میزان فروش 2.3 میلیون بشکه نفت در روز تحقق پیدا نکرد، چه کاری انجام دهیم.

زنگنه تاکید کرد:‌ من در جلسه کمیسیون برنامه، بودجه محاسبات مجلس حضور یافته و به سوالات نمایندگان در این مورد پاسخ و مبنای تعیین رقم 2 میلیون و سیصد هزار بشکه نفت در روز را تشریح و اعلام کردم، چه پیش نیازهایی وجود دارد و کل تولید و میزان مصرف داخلی و صادرات چقدر است.

وزیر نفت تاکید کرد: هزینه‌ها در لایحه بودجه 1400 نسبت به میزان تحقق درآمدهای نفتی تعیین شده است.

وی در پاسخ به سوالی درباره اینکه چرا رئیس جمهور با وجود مخالفت مجلس شورای اسلامی با تصمیم آقای روحانی برای فروش نفت در داخل به مردم، این موضوع را در لایحه بودجه 1400 قرار داده است، گفت: رئیس جمهور بحث فروش نفت به مردم در داخل کشور را از طریق لایحه بودجه به مجلس ارائه کرده است تا در صورت تصویب بتواند اجازه فروش آن را داشته باشد و میزان آن هم براساس همان 2.3 میلیون بشکه نفت تعیین شده است.

زنگنه با اشاره به مخالفت قبلی مجلس با تصویب این موضوع در جلسه شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی حق تصمیم‌گیری را دارد، ما هم با نمایندگان صحبت و تعامل خواهیم کرد، بحث بررسی بودجه در پارلمان کار یک یا دو روز نیست و ما تلاش می‌کنیم تا درباره این مسائل به یک نظر اجماعی برسیم.

*فروش ۲.۳ میلیون بشکه نفت به شرط رفع تحریم‌هاست

سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس درباره حضور زنگنه وزیر نفت در این کمیسیون برای بررسی درآمدهای نفتی بودجه سال 1400 در گفت‌وگو با خانه ملت، اعلام کرده بود که براساس توضیح زنگنه مجموع تولید نفت و میعانات گازی 4 میلیون و پانصد هزار بشکه در روز است که حدود 2 میلیون و دویست هزار بشکه برای مصرف داخلی و 2 میلیون و سیصد هزار بشکه هم برای صادرات پیش‌بینی شده است.

وی درباره پاسخ وزیر نفت هم به سوال نمایندگان درباره اینکه پیش‌بینی صادرات نفتی در سال آینده افزایش یافته و آیا این موضوع خوشبینانه در نظر گرفته نشده و امکان این حجم از صادرات امکان‌پذیر خواهد بود، اعلام کرد، زنگنه تشریح کرد که ما به شرط رفع تحریم‌ها این عدد را در نظر گرفته‌ایم و اگر شرایط بهتر شود مسلما این عدد محقق خواهد شد و در غیر این صورت اوراق مشارکت خواهیم فروخت.

این نماینده مردم در مجلس اظهار کرد؛ زنگنه در این جلسه تاکید کرده که با این حجم از صادرات حدود 25 درصد بودجه سال 1400 تامین می‌شود که حدود 300 هزار میلیارد تومان خواهد بود. البته این در صورتی است که نرخ تسعیر ارز دولت برای تامین کالاهای اساسی 11 هزار و پانصد تومان و نرخ تسعیر ارز برای شرکت‌های دولتی 17 هزار تومان قرار داده شود.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

رجیستری گوشی از ابتدای دی ماه غیرحضوری انجام می‌شود

ی دسامبر 13 , 2020
معاون فنی گمرک گفت: از ابتدای دی ماه سال جاری رجیستری گوشی تلفن همراه به صورت غیرحضوری انجام خواهد شد و مدت زمان انجام فرایند حضوری به کمتر از یک دقیقه کاهش پیدا می‌کند. ۱۸ مهرماه مهرداد جمال ارونقی طی نامه‌ای به ستاد مبارزه با قاچاق کالا گزارشی از شرایط […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000