برنده جایزه شعر شاملو معرفی شد

5fd50933602b8_5fd50933602b9 مجموعه‌ شعر بلند «شرایط»، سروده‌ فرشاد سنبل‌دل، برگزیده ششمین دوره جایزه شعر احمد شاملو شد.

ششمین دوره جایزه شعر احمد شاملو، با معرفی آثار برگزیده و شایسته تقدیر، به کار خود پایان داد.

در بخشی از بیانیه هیات داوران این جایزه، شامل سعید سعیدپور، گراناز موسوی، مهران مهاجر و مجیب مهرداد، آمده است: «پیش از اعلام نتایج داوری این دوره‌، لازم می‌دانیم یادآور شویم که با در نظر داشتن دست‌آوردهای پر اهمیت شعری شاملو، مجموعه‌ها را از منظر خلاقیت، نوآوری، توان به چالش کشیدن زبان، فراروی از کلیشه‌ها و تجربیات متعارف و تکاپو در ساحت تشخص شعری، انسان‌مداری و در هم تنیدن تجربه‌گری در شعر با رنج‌های جامعه و در یک کلام آینه‌ زمانه‌ خویش بودن، بررسی کرده‌ایم.»

هیات داوران درباره شاخص‌های انتخاب اثر برتر توضیح داده است: «به رغم نظرگاه‌ها و رویکردهای کمابیش متفاوت شعری، مجموعه‌ شعر بلند «شرایط»، سروده‌ فرشاد سنبل‌دل را به دلیل تلاش برای خلق زبان شعری برآمده‌ از مواجهات شاعرانه، هم در اجرای زبانی شعر و هم درآمیختن با مفاهیم، سوژه‌ها و رنج‌های ناظر بر تجربه‌ زیسته‌ و حافظه‌ جمعی‌ و نیز بهره‌گیری از سنت‌های شعری کهن و معاصر، با کسب اکثریت آرا به عنوان برگزیده‌ اول ششمین دوره‌ جایزه‌ شعر احمد شاملو معرفی می‌کنیم.»

همچنین در ادامه این بیانیه، مجموعه‌های «تنها برف می‌تواند» سروده‌ رویا روزبهانی، «خواب موریانه‌ها» سروده‌ یونس گرامی و «خونیکا» سروده‌ زهرا حیدری، به دلیل کسب آرای بالای داوران، شایسته‌ تقدیر دانسته شده است.

جایزه‌ شعر شاملو، هر سال از میان مجموعه‌ شعرهای نو چاپ اول منتشرشده در سال قبل که برای دبیرخانه‌ این جایزه ارسال می‌شود، مجموعه‌ شعر برگزیده‌ سال را انتخاب و معرفی می‌کند. این جایزه‌ شامل تندیس، لوح تقدیر و جایزه‌ نقدی است که در مراسمی در سال‌روز تولد احمد شاملو، ۲۱ آذر، به برنده اهدا می‌شود.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

اورشلیم پست: اسرائیل با بوتان روابط دیپلماتیک برقرار کرد

ش دسامبر 12 , 2020
سیاسی/ بین الملل روزنامه اورشلیم پست امروز، شنبه نوشت، رژیم صهیونیستی با بوتان که اکثر ساکنان آن بودایی هستند، ارتباط دیپلماتیک برقرار کرده است. به نوشته این روزنامه، بوتان که در شمال شرق هند واقع شده است با رژیم صهیونیستی روابط دیپلماتیک برقرار کرده است. هنوز وزارت خارجه رژیم صهیونیتسی […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000