رتبه اول جهانی چین در آموزش آنلاین همگانی در بحبوحه کرونا

5fd4b47b64b8a_2020-12-12_15-45 «چاینا دیلی» در گزارشی با استناد به اظهارات شب گذشته وزیر آموزش چین نوشت پکن به گشایش و اجرای هر چه بیشتر دوره های گسترده و همگانی آموزش آنلاین و به اشتراک گذاری دوره های آموزشی با سایر کشورها و مناطق متعهد است.

وزیر آموزش چین با حضور در اولین کنفرانس جهانی دوره های گسترده و همگانی آنلاین موسوم به «MOOC» که به صورت آنلاین و آفلاین در دانشگاه «چین هوا» (Tsinghua) در پکن برگزار شد، تاکید کرد که چین در حال حاضر در زمینه تعداد برگزاری دوره های همگانی و گسترده آنلاین و همچنین از نظر تعداد مخاطبان این دوره ها، رتبه اول جهانی را داراست؛ چین در سال 2013 میلادی تاسیس بسترهای دوره های گسترده و همگانی آنلاین را آغاز کرد تا به افراد سراسر این کشور این فرصت را بدهد که همزمان در هر جایی از کشور که هستند، درس های خود را فراگیرند.

چین تا اکتبر سال جاری میلادی، بیش از 30 سکو و بستر اجرای دوره های همگانی و گسترده آنلاین و 34 هزار دوره آموزشی از این نوع داشته است؛ مجموعا 540 میلیون نفر از مردم چین در این دوره های آنلاین شرکت کرده اند و 150 میلیون دانشجو نیز واحدهای درسی خود را از طریق همین دوره های گسترده پاس کرده اند.

بر اساس اظهارات وزیر آموزش چین، تمام دانشگاه های این کشور به منظور مقابله با پاندمی کرونا، کلاس های آموزی ترم بهار را به صورت آنلاین برگزار کردند و 1.08 میلیون استاد، 1.1 میلیون دوره تدریس آنلاین داشته اند؛‌ این رویکرد بی سابقه در سیستم آموزشی چین، منجر شده است که یک بنای محکم جهت ارتقاء توسعه نوآوری در مسیر آموزش آنلاین و برگزاری دوره های همگانی و گسترده آنلاین آموزشی ایجاد شود.

کنفرانس جهانی MOOC به میزبانی مشترک دانشگاه چینهوا و انستیتوی فناوری اطلاعات در حوزه آموزش یونسکو و با موضوع «انقلاب یادگیری و تحول آموزش عالی» برگزار شد.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

افزایش 20 تا 107 درصدی قیمت کالاهای اساسی در طول یک سال + جدول قیمت

ش دسامبر 12 , 2020
قیمت هر کیلوگرم برنج پاکستانی باسماتی درجه یک در آبان سال گذشته 117 هزار و 125 ریال بوده که در آبان امسال با 107 درصد افزایش به 242936 ریال رسیده است. قیمت هر کیلوگرم برنج تایلندی نیز از 77 هزار و 104 ریال در آبان ماه سال گذشته با 88 […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000