آمریکا در صحرای غربی کنسولگری افتتاح می‌کند

سیاسی/ بین الملل 5fd478604534a_5fd478604534d کاخ سفید اعلام کرد آمریکا حاکمیت مراکش بر تمام اراضی صحرای غربی را به رسمیت می‌شناسد.

ناصر بوریطه، وزیر خارجه مراکش پنجشنبه اعلام کرد، آمریکا کنسولگری جدیدی در شهر الداخله در جنوب مراکش افتتاح خواهد کرد. مهم‌ترین تحول برای ما به رسمیت شناختن حاکمیت مراکش بر صحرای غربی از سوی آمریکا بود. این یک تحول تاریخی در این مسئله است.

این اظهارات بعد از آن ایراد شد که کاخ سفید اعلام کرد آمریکا حاکمیت مراکش بر تمام اراضی صحرای غربی را به رسمیت می‌شناسد.

چهارم نوامبر امارات، اولین کشور عربی بود که از افتتاح کنسولگری در شهر العیون مراکش خبر داد. مراسم افتتاح کنسولگری با حضور ناصر بوریطه و العصری الظاهری، سفیر امارات در رباط برگزار شد.

بوریطه گفت: این گام دیپلماتیک تأکیدی بر حق مراکش در حاکمیت خود بر صحرا و حمایت از امارات است. روابط میان دو کشور قوی و تاریخی است. افتتاح کنسولگری می‌تواند زمینه را برای سرمایه‌گذاری در زمینه اقتصادی در شهر العیون فراهم کند.

۱۹ نوامبر نیز، اردن اعلام کرد که قصد دارد کنسولگری در شهر العیون افتتاح کند.

عبدالله دوم، پادشاه اردن در گفتگوی تلفنی با محمد ششم، پادشاه مراکش از تصمیم خود برای افتتاح کنسولگری خبر داد.

همچنین بحرین ۲۶ نوامبر اعلام کرد قصد دارد کنسولگری در شهر العیون در صحرای غربی افتتاح کند.

حمد بن عیسی آل خلیفه، پادشاه بحرین در گفتگوی تلفنی با محمد ششم از تصمیم منامه برای افتتاح کنسولگری در شهر العیون خبر داد. پادشاه بحرین تصمیمات پادشاه مراکش در منطقه الکرکرات در صحرای غربی را برای حفظ امنیت و ثبات در این منطقه ستود.

حمد بن عیسی حمایت کشورش را از مراکش در دفاع از حاکمیت و حقوقش در صحرای غربی اعلام کرد.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

واکنش امین زندگانی به اظهارات اردوغان: تا دیروز خلیج‌فارس، حالا نوبت ارس شد

ش دسامبر 12 , 2020
امین زندگانی، بازیگر در واکنش به شعرخوانی رئیس جمهور ترکیه در باکو که بیتی از یک شعر جدایی‌طلبانه درباره تمامیت ارضی ایران خوانده بود، پستی را در صفحه شخصی خود در اینستاگرام منتشر کرد. اردوغان بیتی از یک شعر محلی را خواند که عملا به جدایی بخش بالا و پایین […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000