روند بیماری کرونا در اکثر استان‌ها کاهشی و امیدوار کننده است

سیاسی/ دولت 5fd473e9a5ed4_2020-12-12_11-10 رییس جمهوری از کاهش شهرهای با وضعیت قرمز به ۱۲ شهر خبر داد و گفت: با اقداماتی که از آبان و آذرماه انجام گرفت، روند این بیماری در اکثریت قاطع استان‌ها به‌جز موارد معدودی، همه کاهشی و بسیار امیدوار کننده است.

حجت الاسلام حسن روحانی پیش از ظهر شنبه در جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا اظهار کرد: حدود ۱۰ ماه است که مردم با ویروس خطرناک مواجه هستند و در این مدت در مجموع اقدامات بسیار خوبی انجام گرفته است.

رییس جمهوری افزود: در هفته‌های اخیر شاهد روند افزایش بودیم اما با اقداماتی که از آبان و آذرماه انجام گرفت امروز شاهد هستیم روند این بیماری در اکثریت قاطع استان‌ها بجز موارد معدودی همه کاهشی و بسیار امیدوار کننده است.

روحانی با اشاره به گزارشی که امروز در ستاد ارائه شد،‌ گفت: بر اساس این گزارش فقط ۱۲ شهرستان وضعیت قرمز دارند و بقیه نارنجی و زرد هستند و آن ۱۲ شهرستان هم با تلاش استانداران، روسای دانشگاه پزشکی موفق خواهیم بود مهار کرده و به شرایط نارنجی یا زرد برگردانیم.

وی اظهار کرد: همه این موفقیت‌ها در قدم اول مرهون مسوولیت پذیری و همچنین اعتماد مردم به تصمیمات ستاد ملی بود. البته خیلی‌ها خواستند در این زمینه اخلال ایجاد کرده و مردم را ناامید و یا تردید ایجاد کنند. اساس امر اعتماد است. اگر ستاد ملی به عنوان مسوول این کار را در کشور بر عهده دارد و مردم هم باید به آن اعتماد داشته باشند. کار بزرگی در این راستا انجام شد و ما مشکلاتی نداریم که نتوانیم‌آن را حل و فصل کنیم.

رییس جمهوری گفت: البته در کنار مردم اقدامات به موقع قرارگاه عملیاتی و نیروی انتظامی، سازمان بسیج و اتحادیه‌های صنفی و موسسات مردم نهاد و هلال احمر همه دست به دست هم دادند و اقدامات گسترده‌ای در هفته‌های اخیر انجام دادند و این موفقیت بزرگی بود. به طوری که ما از مرز ۵۰۰ نفر فوتی در روز به دویست و خرده‌ای برگشتیم و امیدواریم با تلاش مردم و مسوولان این رقم بازهم در هفته‌های آینده کاهشی باشد.

ادامه دارد…

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

شرایط کرونایی کشور ناپایدار است/ مبادا عادی انگاری کنیم

ش دسامبر 12 , 2020
سخنگوی وزارت بهداشت گفت: شرایط کنونی کرونا در کشور به رغم بهبود نسبت به هفته های گذشته، همچنان ناپایدار، حساس و شکننده است. به گزارش خبرگزاری مهر، سیما سادات لاری، در پایان ارائه آمار روزانه کرونا، به ارزیابی وضعیت بیماری در کشور پرداخت و افزود: در حال حاضر فقط ۱۲ […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000