ادعای یک پزشک مشهور/ احمدی‌نژاد ساخت داروی ایرانی ایدز را با مشکل مواجه کرد

5fd3827632a34_5fd3827632a36

چند سال پیش نسبت به ساخت داروی آیمود برای درمان ایدز امیدواری‌های زیادی به وجود آمده بود.

مینو محرز، عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله کرونا گفت: متاسفانه آن زمان دولت و رئیس دولت شاید خیلی به تحقیقات اهمیت نمی‌دادند. ما حتی این نمونه کار داروی آیمود را در قسمت پوتنسی بین‌الملل ثبت کردیم که به اسم خودمان هم هست.

او افزود: وقتی این دارو را برای کار با پروفسوری هلندی بردیم او گفت که شما در یک قدمی درمان HIV هستید، الان هم دارو برای درمان قاطع این بیماری کار می‌شود یعنی تا زمان استفاده آن مریض زنده است و زندگی نرمال را دارد.

این پزشک عفونی توضیح داد: یک زمانی تا دو نیمه‌شب ما و محققین دور هم می‌نشستیم تا این دارو ساخته شود و خودمان هم کلی چیز یاد گرفتیم. آزمایش‌های کلینیکی آن همه تحت نظر من در مرکز تحقیقات ایدز انجام می‌شد و روی دوهزار مریض کار شد، آن زمان وزارت بهداشت به داروهای گیاهی مجوز نمی‌داد، البته مثل این که الان راحت‌تر شده است اما این دارو توانست مجوز بگیرد. بعد از کشورهای دیگر آمدند و یکی یکی پرونده‌ها بررسی شد.

محرز گفت: ما این همه کار علمی کرده بودیم بعد ایشان گفتند که آمریکا ایدز را دنیا زیاد کرد و ایران داروی ضدایدز ساخته است، این دارو اصلا ضدایدز نبود و از نظر علمی کار ما را مشکل کردند.

badoorbin
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

نیمی از ایرانی ها 70 سالگی را نمی بینند!

ج دسامبر 11 , 2020
معاون سابق تحقیقات وزارت بهداشت گفت: شایع‌ترین عامل خطر مرگ و بیماری در ایران مرگ‌های زودرس است. ملک‌زاده در افتتاحیه نهمین کنگره بین‌المللی علوم اعصاب پایه و بالینی گفت: ما در مجموعه تحقیقاتی که می‌کنیم یک نگاهی داریم به بار بیماری‌های نوروژی که در سال‌های اخیر به بحث مهم این […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000