میدان اصلی شهرری از معتادان پاکسازی می‌شود

5fd1cfba64db5_5fd1cfba64db8

کیوسک پلیس در محل تجمع معتادان میدان شهرری به صورت دائمی مستقر می شود و گشت نیروی انتظامی به صورت ۲۴ ساعته محل را رصد می‌کند و همچنین رسیدگی به تخلفات توسط قاضی ویژه پیگیری خواهد شد.

از حدود 4 سال گذشته با آغاز به کار پروژه مترو در میدان اصلی شهرری و عدم رسیدگی به این منطقه، فرصت مناسبی برای تجمع معتادان و دستفروشان اجناس مستعمل ایجاد ضد.

میدان شهرری و مسیر فعلی که این گونه افراد در آن مستقر و مشغول خرید و فروش می باشند از پرتردد ترین معابر محسوب می شود که روزانه تعداد قابل توجهی از زائران سیدالکریم (ع) هنگام ورود برای دسترسی به ایستگاه تاکسی، اتوبوس و در آینده ای نه چندان دور ایستگاه مترو، به ناچار از آن عبور خواهند کرد.

در سال های اخیر کوتاهی و بی توجهی در رسیدگی به معتادان متجاهر باعث شده مهمانان این شهر مذهبی و فرهنگی 8 هزار ساله پس از ورود به شهر با تجمعی از معتادان مواجه شوند که در حال خرید و فروش اجناس مستعمل هستند، اما با توجه به شکایت های فراوان مردمی و کسبه این منطقه هیچ‌گونه اقدامی در راستای جلوگیری از تجمع معتادان در این محل صورت نگرفته است.

گفتنی است که کسبه و رهگذران میدان شهرری نیز اذعان داشتند بارها برای کاهش مزاحمت این گونه افراد از نیروی انتظامی، پلیس اماکن، شهرداری و … درخواست کمک و رسیدگی داشتند اما به جز پرسکاری میان ادارات نتیجه دیگری نداشته است.

در مقطعی نیز شهرداری اقدام به متفرق نمودن این افراد می‌کند که البته گذراست و تجمع کنندگان برای ساعاتی کوتاه در کوچه ها و خیابان های مجاور مستقر می شوند و مجدد به محل باز می‌گردند.

پلیس 24 ساعته حضور دارد

غلامرضا نوفرستی دادستان شهرستان ری با اشاره به چهره ها زیبای میدان شهرری به دلیل تجمع معتادان اظهار داشت: در طول ماه‌های گذشته معتادان این محل چندین مرتبه توسط نیروی انتظامی و شهرداری جمع‎آوری شدند که راهکار مناسبی نبوده است.

وی افزود: متفرق کردن معتادان از میدان شهرری به صورت دائمی نبود و هربار پس از متفرق کردن، مجدد پس از چند روز به محل برگشته و تجمع می‌کردند.
دادستان شهرستان ری در ادامه با اشاره به نازیبا شدن چهره میدان اصلی شهرری به دلیل تجمع معتادان گفت: اقدامات کوتاه مدت در این خصوص موثر نبود، لذا برای حل دائمی این معضل جلسه فوق العاده‌ای تشکیل شد تا با تصمیم گیری اساسی بتوانیم این مشکل را به طور کامل ازبین ببریم.

نوفرستی تصریح کرد: مقرر شده که دستفروشان ساماندهی شوند و نیروی انتظامی کیوسک ثابت پلیس در ضلع شمال شرقی میدان شهرری نصب شود و همچنین قاضی ویژه‌ای به منظور صدور دستور قضایی در این موضوع معرفی می شود.

وی ادامه داد: استقرار کیوسک پلیس در محل تجمع معتادان میدان شهرری به صورت دائمی خواهد بود و گشت نیروی انتظامی به صورت 24 ساعته محل را رصد خواهد کرد تا در صورت برخورد با هرگونه تخلف در این محل، بلافاصله دستور قضایی را برای برخورد قانونی از قاضی ویژه اخذ کنند.

وی با تأکید براینکه این مشکل به صورت کامل حل خواهد شد، گفت: پیش بینی می‌کنیم در مدت یک هفته این طرح به صورت کامل اجرا شود و پس از نصب کیوسک محل از هرگونه معتاد متجاهر که چهره شهر را نازیبا کرده بود، پاکسازی و دستفروشان نیز باید به محل دیگری بروند که مانع تردد مردم نباشد.

طرح جمع‌آوری معتادان میدان شهرری

آمنه شبکوکا بخشدار مرکزی ری با اشاره به لزوم ساماندهی معتادان در میدان شهرری اظهار داشت: جلسه ای ویژه به منظور بررسی و هماهنگی سازوکار جمع آوری معتادان میدان شهرری با محوریت بخشداری مرکزی و با حضور رؤسای کلانتری های 131 و 172 برگزار شده است.

وی افزود: در این جلسه مقرر شد که با هماهنگی فرمانداری ویژه شهرستان ری، پلیس امنیت، کلانتری های 131 و 172 و شهرداری منطقه 20 طرح جمع آوری معتادان و دستفروشان در مجاورت میدان شهرری اجرایی شود.

گفتنی است پایان این تجمعات و ساماندهی دستفروشان این منطقه مهمترین مطالبه مردم در حال گذر و کسبه این محل است که امیدواریم عملیاتی شود.

badoorbin
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

شهادت پرستار کرمانشاهی که رقصش معروف شده بود/ فیلم

ج دسامبر 11 , 2020
محمد رضایی پرستار 25 ساله بیمارستان رسول اکرم که مبارزه با کرونا را با رقص شروع کرده بود بر اثر ابتلا به کرونا درگذشت. این پرستار 25 ساله کرمانشاهی که اسفند ماه ازدواج کرده بود پس از ابتلا به کرونا و بهبودی از این بیماری به دلیل فیبروز شدن ریه […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000