اشرف غنی: خط آهن خواف- هرات پروژه تاریخی و حیاتی است

سیاسی/ بین الملل 5fd1d563db3a7_5fd1d563db3aa رئیس جمهوری افغانستان در مراسم افتتاحیه مسیر ریلی خواف-هرات، این پروژه را برای دو کشور، تاریخی و حیاتی دانست.

محمداشرف غنی در سخنان مراسم افتتاحیه این خط آهن که به صورت مجازی برگزار شد، گفت: خوشحالم که امروز شاهد بهره برداری پروژه تاریخی و حیاتی راه آهن هرات خواف هستیم.

وی افزود: افتتاح این مسیر مهم نتیجه تلاش های خستگی ناپذیر هر دو کشور در بخش اتصال منطقه ای و رسیدن به رفاه اقتصادی آینده است.

اشرف غنی در ادامه از کمک های جمهوری اسلامی ایران برای مبارزه با موج اول کرونا به مردم و دولت افغانستان قدردانی کرد و همچنین از رئیس جمهوری ایران برای مداوای مهاجرین مبتلا به بیماری کرونا در ایران سپاسگزاری نمود.

رییس جمهوری افغانستان گفت که تکمیل پروژه هرات- خواف با وجود محدویت های کرونایی نشانه بارز اراده ملی هر دو کشور و محصول زحمات مسئولان دو کشور بود.

وی اضافه کرد که افتتاح این پروژه تاریخی در راستای احیا توسعه و جهش اقتصادی در هر دو کشور است و آن را به فال نیک گرفته و از آن استقبال می کنیم.

براساس اظهارات مقامات دو کشور، این مسیر سالانه توان جابجایی ۶ میلیون تن بار و یک میلیون مسافر را دارد که در چهار قطعه و در ۲۲۵ کیلومتر ساخته شده که دو قطعه آن در خاک جمهوری اسلامی ایران و دو قطعه در خاک افغانستان قرار دارد و اکنون سه قطعه آن تکمیل و قطعه چهارم که ایستگاه روزنک هرات تا شهر هرات ادامه می یابد، امروز نیز کار آن با هزینه ۵۸ میلیون دلار آغاز می شود.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

تلاش برای تقویت نقش زنان در مقابله با کرونا

پ دسامبر 10 , 2020
معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: با وزارت بهداشت همکاری بسیار خوب بین‌بخشی داریم و در بسیاری از طرح‌ها و برنامه‌هایی که اکنون اجرا می‌شود سهم زنان به خوبی دیده شده است. معصومه ابتکار در مراسم اهدای سمفونی شهرزاد به مدافعان عرصه مبارزه با کرونا با بیان […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000