تصویری که نشان می‌دهد شیلدهای صورت در برابر کروناویروس کارآمد نیستند

5fd08b0c8b55f_5fd08b0c8b561

شیلد صورت پلاستیکی در برابر کویید-۱۹ محافظت نمی‌کند زیرا عطسه فرد آلوده‌ای که سه فوت (۰.۹ متر) دورتر ایستاده است، حلقه‌های گردابی را تشکیل می‌دهد که به راحتی از کنار این شیلد عبور می‌کند.

محققان "دانشگاه فوکوئوکا" ژاپن در مطالعه اخیرشان اظهار کرده‌اند که اگر یک فرد آلوده و مبتلا به کووید-۱۹ بدون ماسک در نزدیکی فردی که از شیلد صورت استفاده می‌کند باشد و عطسه کند این شیلدها هیچ گونه محافظتی از فرد در برابر جلوگیری از ابتلا به کروناویروس نمی‌کنند. محققان از مدل‌های رایانه‌ای برای تجسم گسترش قطرات خارج شده توسط عطسه انسان از فاصله ۳ فوتی (۱ متر) در اطراف شیلد صورت استفاده کردند.

نتایج نشان داد که "حلقه‌های گرداب مانند"(vortex rings) تولید شده توسط عطسه در کمتر از یک ثانیه ذرات عفونی را به شیلد صورت منتقل می‌کنند و آنها به لبه‌های پلاستیک می‌چسبند.

بسیاری از افراد استفاده از شیلد صورت را به ماسک تریج می‌دهند زیرا شیلدصورت محدودیتش کمتر است. شیلد صورت همچنین به افراد اجازه می‌دهند دهان فرد مقابل را ببینند، این امر به لب خوانی و ارتباطات غیرکلامی کمک می‌کند و برای افرادی که مشکل شنوایی دارند مفید است.

طی همه گیری کووید-۱۹ استفاده از آنها در میان بسیاری از گروه‌ها از جمله آرایشگران محبوب شده بود. در ماه اوت "انتشارات علمی سیج"(SAGE) به آرایشگران هشدار داد که برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا باید نه تنها از ماسک بلکه از شیلد صورت نیز استفاده کنند اما به منظور استقبال از مراجعین در ماه ژوئیه، از طرف دولت به آرایشگران گفته شد که شیلدهای صورت برای محافظت در برابر کووید-۱۹ کافی هستند.

انتشارات سیج گفته است که شیلدهای صورت به احتمال زیاد از فرد در برابر جلوگیری از ورود قطرات بزرگ که معمول‌ترین مسیر انتقال کووید-۱۹- محافظت می‌کند، اما هیچ دلیلی برای اثبات این مسئله وجود ندارد.

به همین ترتیب، هیچ مدرکی وجود ندارد و بعید به نظر می‌رسد که شیلدهای صورت یک کنترل‌گر موثر در برابر جلوگیری از انتقال هواپخش باشند.

یک مقاله علمی جداگانه که در ماه ژوئیه منتشر شد نشان داد که شیلدهای صورت برخلاف ماسک‌ها، در برابر کووید-۱۹ محافظت نمی‌کنند.

مقامات سوئیس محل اقامت چند فرد مبتلا به ویروس کرونا را که در یک هتلی در یک روستای در کوه‌های آلپ مبتلا شده بودند را بررسی کردند. آنها دریافتند باوجود آنکه کارفرمایان اقدامات احتیاطی را انجام داده بودند این افراد مبتلا شده‌اند چراکه این افراد از شیلدصورت استفاده کرده‌اند. کارشناسان نشان دادند تنها کسانی که از شیلد صورت پلاستیکی استفاده کرده بودند، آلوده شده‌اند. بر اساس این مطالعه، کسانی که از ماسک استفاده کرده بودند(به تنهایی یا علاوه بر محافظ شیلد صورت) به ویروس کرونا مبتلا نشده بودند.

محققان قبلاً دریافته بودند که شیلدها به تقریباً ۱۰۰ درصد قطرات ریز منتقل شده توسط بیماران مبتلا به ویروس کرونا اجازه می‌دهد تا از آن فرار کنند.

حال یک شبیه‌سازی رایانه‌ای که توسط محققان ژاپنی انجام شده، نشان داد که تقریباً همه قطرات موجود در هوا با ابعادی کوچک‌تر از پنج میکرومتر که هنگام مکالمه و تنفس آزاد می‌شوند از شیلد عبور می‌کنند و نیمی از قطرات بزرگتر به ابعاد ۵۰ میکرومتر که از سرفه و عطسه به وجود می‌آیند به هوا راه یافته و میزان ابتلای دیگر افراد را افزایش می‌دهند.

آخرین مطالعه محققان دانشگاه فاکوئا در ژاپن که در مجله "Physics of Fluids" منتشر شده به مدارک ارائه شده علیه استفاده از شیلد صورت می‌افزاید.

یک فیلم که در کنار این مطالعه منتشر شده است، نشان می‌دهد که چگونه جریان هوا از یک عطسه می‌تواند از اطراف یک شیلد صورت عبور کرده و به داخل دهان یا بینی فرد راه یابد. بنابراین استفاده از شیلد بدون ماسک را بی فایده اعلام کرده اند.

badoorbin
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

جدیدترین اطلاعات از توزیع واکسن کرونا

پ دسامبر 10 , 2020
پس از شیوع ویروس کرونا، اخبار ضد و نقیضی درمورد تولید واکسن و داروهای ضد کرونا در اشکال و انواع مختلف به گوش می رسد. در این ویدئو آخرین اخبار درمورد تولید و توزیع واکسن کرونا در کشورهای پیشتاز این زمینه بررسی می شود. badoorbinakhbarazad.comمنبع : خبرفوری

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000