سخنگوی حزب اردوغان: دموکراسی اروپا مدیون ترکیه است

سیاسی/ بین الملل 5fd0997ad4eeb_5fd0997ad4eee سخنگوی حزب عدالت و توسعه با بیان اینکه دموکراسی اروپا مدیون ترکیه است، اعمال تحریم علیه این کشور را یک اقدام کاملا غیرعاقلانه دانست.

عمر چلیک در نشست رسانه‌ای در دفتر مرکزی این حزب گفت: دموکراسی اروپا مدیون ترکیه است. با این حال، رویکرد و تصمیم تحریم علیه ترکیه یک اقدام کاملا غیرعاقلانه است.

وی اظهار داشت: هر مسئله‌ای را که شما به عنوان 5 مشکل اصلی اتحادیه اروپا نام ببرید، این نهاد قادر به مدیریت آن بدون ترکیه نیست. اتحادیه اروپا باید میانه‌روی‌ و اعتدال را رعایت کرده و با گفتمان دیپلماتیک با ترکیه مذاکره کند، نه اینکه از ادبیات تحریم استفاده کند.

چلیک گفت: مخالفت فرانسه با ترکیه سیاست درستی نیست، این رویکرد فرانسه را به طور فزاینده‌ای درگیر سیاست‌های حاشیه‌ای می‌کند.

وی تصریح کرد: تصمیم فرانسه درخصوص قره‌باغ به لحاظ قانونی فاقد اعتبار است اما به لحاظ نمایش نگرش دولت فرانسه تامل‌برانگیز است. فرانسه کشوری است که به‌دلیل رفتارهای غیر طبیعی و پرخاشگرانه عامل بیشترین موارد نقض حقوق بین‌المللی به شمار می‌رود. فرانسه باید با خودش روبرو شود.

عمر چلیک افزود: با یونان در جغرافیای مشترک زندگی می‌کنیم، یونان با مددخواهی از کشورهای دوردست و اقدامات تحمیلی علیه ترکیه هرگز به نتیجه نخواهد رسید.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

هشدار نارنجی هواشناسی نسبت به بارش برف و باران در برخی استان‌ها

چ دسامبر 9 , 2020
سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی رنگ از بارش برف و باران و کاهش دما در برخی مناطق کشور طی سه روز آینده خبر داده و توصیه‌هایی به کشاورزان، دامداران، عشایر و… ارائه کرده است. درهشدار نارنجی رنگ سازمان هواشناسی آمده است: دمای هوا از فردا (۲۰ آذر) تا صبح […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000